Tahinli Gözleme..


Malzemeler:
Un,süt,yaşmaya,tuz ve su....Hepsi göz kararı
Eritilmiş margarin bir miktar sıvıyağ ile yoğrulur.
Tahin,toz şeker,sıvı yağ 
(Tahini yağla yumuşatarak arzu ettiğimiz kadar toz şeker ilave ediyoruz)


Yapımına gelirsek:
Tüm malzemeleri karıştırarak yoğurduğumuz hamurun 15,20 dakika mayasının gelmesini bekliyoruz..Açma kıvamına gelen hamurdan burda yaptığımız gibi parçalar kopararak bezeler hazırlıyoruz..Oklava yahut merdane yardımıyla açtığımız hamura daha önceden hazırladığımız tahinden 3,4 çorba kaşığı kadar sürüyoruz.(Ben genelde yağlıyorum üzerine  tahini döküp bir iki çorba da kaşığı toz şekeri serpiyorum ) sonrasında hamuru rulo yaparak kendi etrafında olabildiğince kıvırıyoruz,şekildeki gibi gül şeklinde topluyoruz.


Bir süre dinlendirdiğimiz hamuru merdane yardımıyla bir miktar açıyoruz ve hafif yağlanmış önceden ısıtılmış teflon tavada pişiriyoruz.
Dolapta sertleşmiş tahini microdalga fırında da ısıtarak yumuşatabiliriz.


               AFİYET OLSUNN.....

2 yorum:

lila handcraft dedi ki...

Bu sene Akyaka'da bir gözlemecide yedim bunu ve bayıldım. İnşallah en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. Teşekkürler.

zeynep dedi ki...

lila handcraft; hoşgeldiniz..güzel yorumlarınız ve hoş ziyaretiniz ne hoştur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...