Geri dönüşüm bayan gömlekleri.

Resimde gördüğünüz beyaz gömlek, eşimin (sadece 1 kere) nikahımızda giydiği (16yıllık) beyaz gömleği idi artık benim....;)) Yeni kumaşlar alıp dikmek elbette  güzeldir fakat ben eskileri değerlendirmeyi sanırım daha çok seviyorum.4,5 yıl giyilmiş bir erkek gömleğini bayan gömleğine yine bir o kadar daha giyilmiş sonra kız çocukları için elbise olan  geri dönüşümlerim vardır..Huyum kurusun dikiş dikerken artan kumaştan ne yaparım diye düşünmekten kendimi alamıyorum bir türlü..;)Her bayanın dolabında bulunması gereken yada benim gibi sade giyinmeyi sevenler için klasik bir beyaz gömlek, herhangi bir gömlek kalıbı kullanabiliriz arzu ederseniz pratik de kesebilirsiniz.
Eşim "L" ben "S" olunca  rahatlıkla çıkıyor..
Kol yırtmaçlarını aynen kullandım,ön düğme kısımlarıda, manşetlerde kendisine ait sadece kenarlardan daraltıp kollara tekrar taktım.
Bu da aynı model ve teknikle dikilmiş bir başka Gömlek.Kumaş füme kendinden çizgili yine olmazsa olmaz klasiklerden.
Bu bluzun kol yırtmacına dikkat ederseniz çok basit bir yöntem dikiş dikmeyi çok bilmeyenler için, incecik bir biye genişliği  2 cm, kol yırtmacı boyunda kestiğimiz kumaşı  ütüyle kırarak (katlayarak) hazırlıyoruz... kol yırtmacına dikiyoruz ve köşe yapıyoruz.ok işaretine bakınız..
İsrafa hayır diyerek geri dönüşümlere devam.

6 yorum:

mormenekselerscrap dedi ki...

evet bence de herşeyi degerlendirmeliyiz cnm,sevindim kodu alabildigine.sevgiler

A.Y. dedi ki...

Ben de eşimin eski gömleklerinden bazı şeyler yapıyorum kendime. Böyle uzun kollu gömlek değil de ev kıyafetleri yapıyorum. Ben de s beden olduğumdan rahatça çıkıyor.

zeynep dedi ki...

A.Y;ne güzel değil mi ortaya yeni birşeyler üretmek.Teşekkürler..

A.Y. dedi ki...

Hatta bir sitede görmüştüm. Gömlek manşetlerinden cüzdan yapmışlardı, ben de yaptım. İki manşeti uzun kenarından birbirine ekliyorsunuz. Düğmeli olan tarafından yarısına kadar katlayıp yanlarını birleştiriyorsunuz. İlikli olan tarafını da üzerine katlayıp ilikleyince bir cüzdan çıkıyor ortaya.
Gerçi ben şuan telefonumu koydum.

zeynep dedi ki...

Ohh ne güzel olmuş güle güle kullanın...

Huzur Moda dedi ki...

esilerde ne postu yapmışsın diye bakayımm dedım bol bol kıssadan hısse yazı bırde tarfler varmış eskiden dikiş çok girmiyormusun bloğa

şu beyaz olan varya benım eşiminde aynısı benzerı falan değil aynısı abla o zamanlr bu modaymş demek bende planlıyordum gömle kumaş baımından bize çok yatkın ama ben onu kaldırdımmı bilmiyorum yk ortada:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...