Pizza

Ölçüler bir büyük fırın tepsisi içindir..Resimdeki gibi (25cm çapındadır)4,5 adet yapabilirsiniz..
Malzemeler:
3 su bardağı un
100 gr. tereyağ
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1 su bardağı ılık su
Taban sosu:
1 su bardağı rendelenmiş domates
Yarım çay kaşığı tuz
2 kahve fincanı su
Sarmısak (1,2 diş)_____kekik (arzuya göre)
Harç malzemesi:
Sucuk,sosis,yeşil zeytin,mantar,sivri biber (yeşil,kırmızı)rendelenmiş kaşar peyniri.
Malzemeler tamamen sizin zevkinize kalmış sebze kullanarak da yapabilirsiniz.
                                  Afiyet olsun...
Not:
Hamurumuzu açtığımızda üzerine çatalla küçük delikler açar isek eşit şekilde kabarabilir.
Ben yaş maya kullanmayı(yuva maya) tercih ediyorum,kurusuna alışamadım bir türlü.
Hazırladığımız pizzaları difrizde aylarca rahatlıkla saklayabiliriz ki size resimlediğim difriz için hazırlanmıştı,önceden hazırlayıp şeffaf folya ile muhafaza ederek arzu ettiğimizde gönül rahatlığıyla kullanabiliriz.. 

6 yorum:

zeliha (umutsepeti) dedi ki...

Ayyy zeynepcim çok güzel gözüküyo :)ellerine sağlık.Pizza canavarı oğluma yapsam çok sevinir..Tarif için teşekürler..

mutfakteyze dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.. Pizza sahurda hem lezzetli oluyor hem de kolay.. Hayırlı ramazanlar...

apsuwa dedi ki...

Elinize sağlık doyurucu iştah açıcı bir görüntüsü var, kaç derecede pişiriyorsunuz?

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

Ellerine sağlık pizza nefis görünüyor renkler capcanlı :)

zeynep dedi ki...

Çok teşekkür ederim canlarrr beğenmenize sevindim...

zeynep dedi ki...

apsuva; canım fırınımın hem turbo hem alt üst pişirici kısmı var ben alt üst kısmında 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakikada pişiriyorum..difrizden çıkarmışsam fırını yakıp drekt fırına sürüyorum yine 15,20 dakikada pişiyor.(fırınım ocaklı büyük fırınlardan..turboya gelince çok kullanmıyorum o kısmı daha geç pişirdiği için ama tercih edersen 170 derecede yine yarımsaati buluyor pişmesi...Afiyett olsunnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...