Çiğ Köfte

Malzemeler:
  • 500 gr ince köftelik bulgur
  • 250 gr biber salçası
  • 1 Adet büyük kurusoğan
  • 1 Diş sarımsak
  • 1 Limon (Yoğrulurken ilave edilir)        
  • Arzuya göre yağsız kıyma
  • Kimyon 1 tatlı kaşığı
  • Karabiber 1 tatlı kaşığı
  • Kırmızı biber 3 tatlı kaşığı
  • Sumak 1 tatlı kaşığı
  • Nane 1 Çay kaşığı
  • Tuz 3 çay kaşığı  (miktar arzuya göre değişir)
Tüm malzemeler karıştırılıp bir miktar ılık su ile (yaklaşık 1.1,5 su bardağı kadar) kıvam alana dek yoğrulur
Taze soğan (arzuya göre)
Zeytin yağı 2 çorba kaşığı ilave edilerek şekillendirilir ..
Yeşillikler, limon,lavaş ve nar ekşisi eşliğinde servis yapılır..
                                           Afiyet olsunn

10 yorum:

dikisdersi dedi ki...

size afiyet olsun ,ne fecisin ,ne kadar severim ben ama elimden gelmez ,bunların özel tepsilerini görmüştüm ben

zeynep dedi ki...

dikişdersi;Rica ederim buyrun efendim eşim saolsun sık sık yapar bize...Hepimize yeter..Sevgiler..

mintininmutfağı dedi ki...

AYYY CANIM ARKADAŞIM NE YAPTIN BÖYLE.ELLERİN DERT GÖRMESİN.İNAN AĞZIM SULANDI ÇOK AFEDERSİN AMA.NE YAPAYIM CANIMCIM BU KADAR GÜZEL BİR GÖRSEL KOYMA...ÇOK BEĞENDİM.CANIM İSTEDİ.NAPCAM ŞİMDİ.KÖTÜ BİR ARKADAŞSIN SEN EMZİREN BİR ANNEYE BU YAPILIR MI:))CANIM SEVGİLER KOCAAMAN...

Zeyno dedi ki...

Bu saatte olacak iş mi bu? Bayılırım hem de zehir gibiyse hele! Urfa da yediğim çi küftenin tadı hala saklıdır... Ellerine sağlık olsun. Zeynepçim bloğunu ben de takibe alamıyorum? Genel bir sorun galiba bu.

TuTsİ dedi ki...

Afiyet olsun efenim
görüntüsü bile yetiyor yarına öğlen çiğköfte alınacak şimdiden sabırsızlıkla :)

mormenekselerr dedi ki...

bayilirim oh olsa da yesek,biraz dokunsa da mideme olsun o tada deger

zeynep dedi ki...

mintininmutfağı;Hakkını helal ett canım neolur benimm ben koymasamda çıkıveriyor karşına heryerde ansızın;)Ankara da olsanda keşke ellerimle getiridim sana:)

zeyno;Hoşgeldin öncelikle afiyet bal olsun efendim sevilmez mi ciğköfte hiç..
takipteyim en kısa zamanda alırım izlemeye sevgiler..

zeynep dedi ki...

Tutsi;Teşekkürler bak öğle yemeğini garantiledin şimdiden;))

mormenekşeler;Teşekkürler canım beklerim sanal soframıza;)

zeynep dedi ki...

Mintinin mutfağı; canım şimdi gördüm Ankara daymışsın ne olur adresini mail atta getireyim sana olur mu???

Türkan Bilgin dedi ki...

bayılırım çiğ köfteye ellerine sağlık.Deniycem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...