Muzlu Rulo Pasta

Malzemeler:
  • 3 Yumurta
  • 1 Çay bardağı pudra şekeri
  • 1 Tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 6 Çorba kaşığı un
  • 2 Adet muz
Yapılışı:
  • Yumurtaları şekerle birlikte iyice çırptıktan sonra kalan malzemeleri de ekleyip fırın tepsisine yağlı kağıt sererek üzerine dikdörtgen bir şekilde yayıyoruz
  • .Önceden ısıtılmış 180 derecedeki sıcak fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarır çıkarmaz sıcak iken kağıtla beraber rulo yapıyoruz ve bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
Krema:
  • 2 Su bardağı süt
  • 1 Çorba kaşığı mısır nişastası (pirinçte olur)
  • 1 Çay bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 Çorba kaşığı margarin (tarifin aslında yok ama daha parlak ve kıvamlı bir krema elde etmeyi sağlıyor)
  • Damla çikolata
Hazırlanışı:
  • Bütün malzemeleri karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişiriyoruz..İçine 1 çorba kaşığı kadar margarin yada tereyağı ekliyoruz.ve soğumaya bırakıyoruz.
  • Ben kremşanti kullanıyorum pastanın dışını sıvamak için (kalorisi az geliyor da arttırayım diye;P)
Sizde kullanmak isterseniz :
  • 1 su bardağı süt yada su ile çırpılmış bir paket şantinin 3/1 ni soğumuş olan kremanın içine ekliyorum kalanını pastanın dışına kaplamak için kullanıyorum.
  • Rulo yaptığımız soğuyan kekimizi dikkatlice kağıdından ayırıp hafifçe açıyoruz,bir miktar krema dökerek ortasına muzları yerleştiriyoruz kremanın geri kalanını da dökerek dikkatle kapatıyoruz..(Kat yerini alta getirirsek rulomuz açılmıyor)
  • Keki kapatmadan evvel damla çikolata, fındık, ceviz yada fıstık da koyabilirsiniz arasına.
  • İster şanti ile isterseniz reçel, marmelat, pudra şekeri  çikolata sosu ve damla çikolata ile üzerini süsleyebilirsiniz.
     (Ben tarçın ve damla çikolata tercih ettim,tarıçını çok sevdiğimden ve sütlü tatlılara çok yakıştırdığımdan herşeyin içine kullanıyorum;P)
     Tamamen sizin zevkinize kalmış....Buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra  servise hazır hale geliyor...
                                                                Afiyet olsun..
Not:soğumasını beklemeden kestiğimden benim ki biraz yumuşak görünüyor siz soğumasını bekleyiniz.
Tarifin uzunluğu gözünüzü korkutmasın yarım saatte yapılabilenn çokk kolay bir pasta..

10 yorum:

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

bir dilim isterim ,çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.

PEPELA'S GARDEN dedi ki...

Çok hoş görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık.
Cici pazarlar:)

zeynep dedi ki...

Mutfaktaki rüya-Arzu; ELbette nuyrun lutfen:))

PEPELA'S GARDEN;Hoşgeldiniz, yeşekkür ediyorum sizede mutlu pazarlar....

mine dedi ki...

ooofff bizim evin favorilerinden hatta çocukluğumun nefislerinden ellerine sağlık canım

zeynep dedi ki...

Mine; Ball olsun efendimm...Bizim evin de demirbaşı bu pastalarr;)Allah sonumuzu hayr etsin;P

Modafobik dedi ki...

Off tatlı dediğin buduuur işteee! Gerçi beceremem yapmayı ama gidip pastanede almalıyım yarın, enfes duruyor! :)

zeynep dedi ki...

Modafobik; Ahh ben size göndereyim bir dilim;P..Alın madem:))

Adsız dedi ki...

sayfanızı tesadüfen emine hanım sayesinde gördüm bana göndermiş öylelikle tesadüf eseri oldu çok güzelçok beğendim hayırlı olsun iznimizle tariflerinizi kullanabilirmiyim ellerinize emeğinize sağlık başarılarınızın devamını diliyorum.

zeynep dedi ki...

Sevgili Adsız hoş geldiniz Emine hanıma bende teşekkür ederim..Elbette kullanabilirsiniz deneyip beğenmediğim hiç bir tarifi yayınlamıyorum. Herhangi bir sorunuz talebiniz yada şikayetiniz olduğunda buradayım.
Sevgilerimle..

HAYATA DAİR PIRILTILAR.. dedi ki...

ayy sorma bu aralar taktım ruloya bende kakaolu muzlu yaptım hemen bloga koydum bigün buyur beraber yiyelinm =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...