Un helvası


Malzemeler:
  • 125 gr tereyağı /margarin
  • 1 Su bardağı un
  • 1 Su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 paket toz vanilya
Yapılışı:
  • Yağ eritilir ve un eklenerek buğday rengini alana kadar sürekli karıştırılarak kavrulur.
Isıtılan süt ve ve vanilya una eklenir,karıştırılarak iyice yedirilir.
  • Toz şeker de ilave ederek kısık ateşte iyice harmanlanır.
  • Kaşığa yapışmayacak kıvama gelince (birkaç dakika ) ağzı kapatılıp demlenmeye bırakılır.
  • Kaşıkla şekillendirilerek,yada tepsiye dökülerek kareler halinde servis yapılır.
                                                           Afiyet olsun
Dipnot: Unu yarı yarıya buğday nişastası ile karıştırarak daha kıvamlı bir helva elde edebilirsiniz..
Tarifi internetten almıştım hatırlayamadığım için linkini veremiyorum..

6 yorum:

Miskokulu Lezzetler -Mine- dedi ki...

Çocukluğumda en sevdiğim helve uzun süredir denememiştim ellerinize sağlık sevgiler...

mintininmutfağı dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık.çok lezzetli görünüyor.çok sever lakin çok az yaparım un helvasını.sevgilerimi bırakıyorum sana.mintiden selamlar zeynepçim...

YEMEK VAKTİ AYLİN dedi ki...

ne zamandır yemedim.Nasıl canım istedi şimdi ellerine sağlık

TuTsİ dedi ki...

Babam pek iyi yapar helvayı canı çekmiştir bakmışsın ki mutfakta sıcak mis kokulu helva hazır.
İstersen tarifini alayım :)

zeynep dedi ki...

Miskokulu lezzetler-Mine;Teşekkürler hoş ziyaretiniz için..Sevgiler..

mintininmutfağı;Canım benim teşekkürler kocamann sevgiler..

zeynep dedi ki...

YEMEKVAKTİAYLİN;Canım benimm sen daha lezzetlisini yaparsın eminim ...

Tutsi;İstemezmiyim al elbette tecrübeyle yarışamamm ki ben;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...