Fransız ekmeği

Malzemeler:
  • 1 Yumurta (sarısını yüzüne sürmek için ayırınız beyazı hamurun içine)
  • 1 Çay bardağı yoğurt
  • 1 Çay bardağı sıvıyağ
  • 125 gr tereyağ yada margarin
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Çay kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un
  • Galeta unu
İçi: Beyaz peynir,Maydanoz
Yapımı:
  • Yumurta,yoğurt,sıvıyağ tereyağ
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar kopa k.tozu, tuz ve un hepsini karıştırarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz..rarak elimizde yassılaştırıyoruz ve  iç malzemesini koyarak iki kenarlardan kapatıyoruz.
  • Ters çevirip önce yumurta sarısına sonra galeta ununa batırarak tepsiye diziyoruz.
  • Tüm hamurları bitirince bıçak yardımıyla ortalarından kesiyoruz (karnıyarık gibi)
  • 200 derecede önceden ısıtılmış sıcak fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz...
  • Miktarı bir büyük fırın tepsisi çıkmaktadır.
Afiyet olsun..
Dipnot:Galeta ununu evde kendim yapıyorum,günlük artan ekmekleri kurutarak robattan geçiriyorum teflon tavada yağsız hafif kavurarak kavonuzlarda muhafaza ediyorum böylelikle ekmek israf edilmemiş oluyor..Her daimde galeta unu evde hazır bulunuyor.
Kavurmazsanız köftelerde de kullanabilirsiniz..

13 yorum:

mutfaktaki rüya - Arzu- dedi ki...

çok güzel görünüyorlar ,ellerine sağlık Zeynepçiğim.

mintininmutfağı dedi ki...

selamlar arkadaşım.güzel bir hafta seninle olsun
ellerine sağlık.nefis görünüyor..

mine dedi ki...

harika gözüküyorlar hani yarın sabah kahvaltıda olsa da yesek oooh misler gibi ne güzel olurdu : ) ellerine sağlık

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik .Harika bir blog hayirli bir aksam diliyorum .

Zeyno dedi ki...

Acıkıyorum burda bennnnn... : )

zeynep dedi ki...

mutfaktaki rüya-Arzu;
mintininmutfağı;
mine;
Teşekkür ederim dostlar Bende sizlere güzel bir hafta diliyorum.

zeynep dedi ki...

tatlilar gülcandan;Öncelikle hoşgeldiniz çok teşekkür ederim mutlu haftalar diliyorum sizede..

zeyno;Canım acıktığında uğra canın neyi istiyorsa al dükkan senin..:))Kocamann sevgiler.

ozgur dedi ki...

Enfes görünüyorlar,ellerine sağlık,tek kelimeyle harika !
Ben de galeta ununu aynen öyle yapıyorum,sevgiler v:)

keskin makas dedi ki...

merhaba çok güzel görünüyor.Hemen bend eyapıcam:):):)

zeynep dedi ki...

Özgür; Teşekkürler canım Sevgiler benden kucak dolusu..

keskin makas;Hoşgeldiniz Kolay gelsin..Sevgiler.

CAFE PEPELA dedi ki...

Brunch fasılları için enfes bir seçenek !
Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık:)
Kalbi selamlarımla

zeynep dedi ki...

CAFE PEPELA; Çok haklısınız..Teşekkürler.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller
ellerine sağlık canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...