Kıymalı Gül Böreği & Sosyete Mantısı

Malzemeler:
  • Bir kg yufka (6 adet)
  • 400 gr kıyma
  • 2 adet orta boy soğan
  • 3 adet sivri biber (arzuya göre)
  • Maydanoz-Tuz-Karabiber-Kırmızıbiber
  • 1 Paket bulyon yada etsuyu (et yada kemik suyu tercihtir)
  • Yoğurt ve 1,2 diş sarımsak
Sıvı malzemesi: 
  • Yoğurt - Sıvı yağ - Süt - 1yumurta
Hazırlanması:
  • İnce ince kıyılan soğanları biberleri ve kıymayı karıştırıp bir miktar kavuruyoruz.
  • Maydanoz,tuz ve baharatlarını ekleyerek bir kenarda soğumaya bırakıyoruz.
  • Sıvı malzemeleri de birbirine karıştırarak bir kenara alıyoruz.
  • Tezgaha yada düz bir zemine açtığımız yufkayı ortadan ikiye kesiyoruz.
  • Kestiğimiz parçalardan birine sıvı karışımdan sürüyoruz ve geniş kısmına hazırladığımız  kıymalı harçtan bir miktar koyarak rulo yapıyoruz.
  • Yaptığımız ruloları gül şeklinde kıvırıyoruz.Diğer yufkaları da aynı işlemlerden geçirerek tepsiye dizdiğimiz böreklerin üzerine artan sıvı karışımı sürüyoruz ve önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında üzeri kızarıncaya dek pişiriyoruz.
  • 1 su bardağı (200 ml) ılık suya bir paket bulyonu ekleyerek karıştırıyoruz..
(Önceden haşlayarak buz kalıplarında dondurduğum kemik suları bulunduruyorum evde bulyon yerine bir iki  kemik suyu buz parçasından atıyorum)
  • Böreklerimiz kızarınca fırını kapatıyoruz ve hazırladığımız et suyunu böreklerimize döküyoruz.Zaten hemen suyu çekiyorlar biraz ılındıktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sosla servis yapıyoruz.
 Afiyet Olsun..

13 yorum:

dekorapsuwasyon dedi ki...

bir arkadaşta yemiştim çok beğenmiştim, yapmak kısmet olmadı :) hanımlar günümün birinde istiyorum. tarifinin sende olduğunu unutmayayım :D

mintininmutfağı dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık.çok lezzetli görünüyor ve ben bu lezzzete bayılıyorum.sana güzel bir haftasonu diliyorum.
ayrıca kemik ve et sularını ben de senin yönteminle yapıyorum.özellikle bebeğimin çorbalarına inanılmaz kolaylık:))

sevilayinaynasi dedi ki...

off offf nasılda cnm çekti şimdi zeynepcim.olsada yesem:)ellerine emeğine sağlık

yemyeşildeniz dedi ki...

off çok güzel. ellerine sağlık :)

Swotpisces dedi ki...

OFFF OFFF SÜPER GÖRÜNÜYOR, ELİNİZE SAĞLIK. :)

Syhn dedi ki...

ay ben bunu pek severim!!!

zeynep dedi ki...

dekorapsuwasyon; Tamamdır güzelim ne zaman lazım olursa beklerim;))

mintininmutfağı;Ben teşekkür ederimm canım öpüyorum miniği sıkı sıkı:))Mutlu pazarlar..

zeynep dedi ki...

Sevilayın aynası; Buyur canım afiyet olsun..Sevgiler...

yemyeşildeniz; Teşekkürler..

zeynep dedi ki...

Swotpisces;TEşekkürler..

Syhn; Canımcım bende pek seviyorumm:))Yedim zaten o porsiyonu:))..Mutlu pazarlar..

Bestami Palta dedi ki...

yaa etli birekler bana ağır geliyor. kırmızı et yerie genelde beyaz et kullanıyorum :)

Yeşim dedi ki...

Zeynepcim nasıl güzel bir börektir o öyle değil mi?
Ellerine sağlık canım,afiyet olsun inşALLAH:)
SEVGİLER.

zeynep dedi ki...

Bestami Palta; Olur sizde beyz et kıyması ile yaparsınız..Fakat aynı lezzeti yakalar mısınız bilemiyorum:)

zeynep dedi ki...

Yeşim;Gerçekten nefis bir börektir bu böyle:))Teşekkür ederimm canım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...