Davet Sofrası

Efendim dün komşumun düzenlediği bir davete katılmıştım.Bu enfes sofra ordan...Yemek esnasında bloğumdan bahsedince hadi bu güzellikleri de paylaşalım dedik ve o anda resimlemek aklıma geldi.Hepsi birbirinden lezzetliydi o kadar ki yemekten tek tek fotoğraf çekmeyi dahi akıl edemedim..
Buraya kadar normal pek çok hanımın yaptığı, katıldığı günlerden herhangi biriydi......
Farkı; bu kadar lezzeti, masa servis dahil her şeyi hazırlayan 16 yaşında lise 2. sınıf öğrencisi bir genç kızımızın yapmış olması...Sizce de takdiri hak etmiyor mu?? Benim diyebilen pek çok hanımın  yapamayacağı çiğ köfteleri bile kendi yoğurmuş!..Ümran çok tatlı ev işlerinde de oldukça başarılı bir geç kız..(aslında sürekli oğlumla birlikte okula gider gelirler,birlikte büyüdüler, hatta bir dönem aynı sınıftalar dı ne yazık hiç duymamıştım bu yöndeki meraklarını) yemek yapmayı çok seviyormuş ve aşçılık okulunda okumak istiyor...Umuyoru(z)m  ki arzu ettiği okullara gider hayalindeki mesleği yapabilme şansına nail olur..
Şimdi gelelim asıl sofrada neler varmış:))
Tariflerini de paylaşacağım yakın zamanda sizlerle.....


Krokanlı tatlı...
Masada görünmese de benim en çok beğendiklerim arasındaydı.
Tam bir enerji deposu:))








Yalancı su böreği....
Gerçeğini aratmayacak güzellikte,hem patatesli,  hem hafif hemde oldukça lezzetli bir börek....










Çiğ köfte ....
Bu lezzete söz söylemek yakışmaz bana !
Çünkü ben yapamıyorum yapmadım hiç ..Eşim yapıyor bizim evde ://








Peynirli cevizli poaça...
Peynirler ve ceviz çok yakışmıştı birbirine...




Susamlı simit...
Çıtır çıtır hatta bir tabir vardır küyür küyür der büyüklerimiz ısırdığınızda ağzınızda dağılır ...
İşte öyle bir gülümseme hissettiren lezzetteydi simitler..


Kuskus salatası...
Çiçek bahçesi gibiydi diyebilirim..
Rengarenk insanın içini açan gülümseten öyle güzel bir görüntüsü var ki tablo gibi
Lezzet zaten 10 numara .....
Veee Elmalı Pasta.....
Hani benimde paylaştığım Kurtlu  elmalı pasta tarifim vardı ismiyle düşündüren pasta:))
İşte bu da başka bir versiyonu deneyin görün derim....


Kuru biber kızartması da vardı ahhh nasıl akıl edemedim onu resimlemeyi:(((


Çok keyifli, sıcak, hoş sohbetli  dahası çok çok lezzetli bir öğleden sonra geçirdim....(aramızda olan ve bu postu bekleyenler var biliyorum:)) Ev sahibi Perihan ablaya bütünnnnnnnnn bunları hazırlayıp servisi de yapan kızımız Ümran'a, orada bulunan sevgili komşularıma teşekkür ediyorum..
Seni hiç göremiyoruz  diye sitem etmeyin davet ettiniz de ben mi gelmedim(evet gitmediğim çok zamanlar oldu ne ayıp) Şaka bir yana herkese sevgiler.................


Not:Şerife ablacım akşam yayınlarım diye söz vermiştim, biliyorum uğramışsın buraya ama ancak fırsat bulabildim kusura bakmayınız lütfen..

15 yorum:

YEMEK VAKTİ dedi ki...

Ellerine sağlık kızımızın.Ama şöyleki bende yapardım desem:) annem ve babaannmler hep bana yaptırırıdı diye boşuna yazmıyorum profilimde:))

zeynep dedi ki...

YEMEK VAKTİ; Biliyorum gülüm bilmez miyim sende nadir bulunan mücevherlerdensin:))

nilerk dedi ki...

off okuduğum en zor postu o kadaaar açım ki daha doğru düzgün kahvaltı yapamadım

.:Hobibox:. dedi ki...

Offf , orda olmak vardı şimdi, niye ben hep diyet arefesinde böyle sofraları dolaşıyorum ki, resmen işkence ediyorum kendime, ellerinize sağlık, sevgiler...

yemyeşildeniz dedi ki...

süpermiş mamalar, hele 16 yaşındaki kızımızın yapması süper, maşallah. ben 16 yaşımda sokaklarda geziyodum, anca makarna yapardım heralde :))

Syhn dedi ki...

ben utanayım diye yayımaldıysan başardın utandım :)
aman annem duymasın ve sanırım krokanlı benimde favorim oldu hemde yemeden etmeden :D

αѕαннαяα dedi ki...

Maşallah kızımıza. İnan çok şaşırdım. Ben mutfaktan bi haber olduğum için :) Bu güzel görseller karşısında hayranlığımı gizleyemiyorum.

zeynep dedi ki...

nilerk;:))

.:Hobibox:. ;Ya evet insan kendini sakındıkça istemesekte karşımıza çıkıveriyor bende de aynı durum ...
Sevgiler benden..

zeynep dedi ki...

yemyeşildeniz; Ben makarna bile yapamıyordum evlenince öğrendim yemek yapmayı:))Pasta börek vs yapıyordum ama o kadar.

Syhn; Sen! aşkolsun herkes her şeyi bilmek zorunda değil ki güzelim :))

zeynep dedi ki...

αѕαннαяα ; Takdir edilmeyecek gibi değil ki:)Sevgiler.

mis gibi dedi ki...

Diyetteyim! Yapmayın yapmayın yapmayın!

:D:D

amak-ı hayal dedi ki...

bu yemekleri buraya koyarak resmen davet ediyorsunuz hee.

Adresi istiyorum yemeğe gelcem bizde böle yemekler yapan yok:)

zeynep dedi ki...

mis gibi; :))

amak-ı hayal; Ne demek güzelim buyur başımla beraber:)

amak-ı hayal dedi ki...

Adresi mail atar mısın? :):)
Ben çok niyetliyim:)

mine dedi ki...

maşallah ne kadar güzel bir sonra kurmuş başarılar diliyorum hayallerine ulaşsın inşaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...