Kızarmış tavuk ve patates püresi..



Pek çoğumuzun sıklıkla yaptığı bir mönüdür. Henüz denememiş olanlar için alternatif.
Bütün bir pilici parçalayarak kullandım..
Tuz, karabiber, kırmızı biber,1 kaşık salça, kekik ve bir miktar sütle tencerede kısa bir süre terbiye ediyoruz ve üzerine yarım çay bardağı kadar suyu ilave ederek kısık ateşte kendi kendine pişmesini bekliyoruz.
Önce suyunu bırakıp ardından çekerek kızarmaya başladığında da pişmiş oluyor zaten.


Püremiz içinse; 
5,6 adet patatesi iri küpler halinde doğradıktan sonra tuz, bir çorba kaşığı tereyağı ve göz kararı süt ile kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.Blenderdan geçirerek servise hazır hale getiriyoruz.
Bekar birinin bile kolaylıkla hazırlayabileceği çıtır bir tavuk yanında vazgeçilmezi püresi.


**Pirinç yada bulgur pilavı ile de  servis yapabilirsiniz.
**Baget yahut but da tercih edilebilir.
**Tavuğun derisini çıkartıyorum.


Afiyet olsun......

5 yorum:

mine dedi ki...

yaparız bayıla bayıla yeriz tavuk kurtarıcılarımızdan biri : ) ellerine sağlık canım benim

zeynep dedi ki...

mine; Teşekkürler canım tavuk olmasa ne yermişiz düşünmeden edemiyorum:))

mintininmutfağı dedi ki...

zeynebimmm,
ellerine sağlık diyorum...
nefis görünüyor.
sevgilerimle...

.:Hobibox:. dedi ki...

Tam çıtır çıtır bir ziyafet yani, de ben şu püreye takıldım, daha değişik yapıyordum, bundan sonra rotam bu yöntem, ellerine sağlık canım, sevgiyle sağlıcakla kal.

zeynep dedi ki...

mintininmutfağı; Canım benim sevgiler benden..

.:Hobibox:. Umarım beğenirsiniz gerçekten oldukça lezzetli oluyor..Sevgiler saygılar benden..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...