Sahte Su Böreği ve Cevizli Poğaça

Davet sofrası lezzetlerinden
  • 5 Adet yufka
  • 4 Yumurta  ve 200 gr tereyağı karıştırılır.
  • 4,5 adet haşlanmış patates ezilip püre haline getirilir tuz ve karabiber karıştırılır.
  • Yufkaları ortadan ikiye ayırarak içine sıvı karışımdan sürülerek patates eklenir ve rulo yapılarak tepsiye dizilir..Tüm yufkalar aynı işlemden geçirilerek tamamlanır. Tepsinin üzeri taşacak şekilde suyla doldurulur.5,6 dakika bekletilerek yüzüne yumurta sarısı sürülür ve önceden ısıtılmış fırında kızarıncaya kadar pişirilir..
  • Patates yerine peynirde kullanılabilir..
Cevizli Poaça
  • 1 Su bardağı yoğurt
  • Yarım paket margarin yada tereyağı (Eritilmiş)
  • 3 Yumurta 1 tanesinin sarısı yüzüne sürmek için ayrılır
  • Yarım çay bardağından biraz fazla sıvı yağ
  • Yeteri kadar un
  • Susam
  • Beyaz peynir ince çekilmiş ceviz (Göz kararı)
Peynir ve ceviz hariç tüm malzemeler karıştırılır ve çok yumuşak bir hamur elde edilir.Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılarak elle şekillendirilir içine peynir ve ceviz karışımdan konularak kapatılır.
Yüzüne yumurta sarısı ve susam serpilerek  önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir..
Afiyet olsun..

Diğer yufkalı tarifler ve poğaçalara buradan ulaşabilirsiniz..

13 yorum:

Siyah Süt dedi ki...

Su böreği çok zahmetli bi iş ama tadınada doyum olmuyor yedikçe..ellerine sağlık güzel görünüyorlar..

bloğuma herkesi beklerim.. :))

http://sutlugofret.blogspot.com/

YETENEK-SİZİN dedi ki...

şimdi önümde mükellef bir kahvaltı sofrası olsa ve masada bunalrda olsa ohhh misss

αѕαннαяα dedi ki...

Eeeeeeee peki tatları nasıl acaba bunların. Tatmadan güzel olmuş demem ona göre :D

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

oo zeynepçim maşallah gözüm bayram etti.Olsalarda alsam 2 şer dilim :)Ellerine sağlık

bülbülünyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar.
Böreğin tepsisine konulan suyla beraber mi pişiriliyor?
Sevgiyle kal.

ŞÜKRAN dedi ki...

Akşam akşam canım çekti be arkadaşım ellerine sağlık.. ne güzel olmuşlar.. börekte poğaça da çeviremediklerimden. Güzel bloğuna sevgiler bıraktım.

zeynep dedi ki...

Siyah süt; Teşekkürler

YETENEK-SİZİN;Haklısın canım ya olsa
da hep birlikte yesek değil mi:))

αѕαннαяα ;O halde en yakın zamanda tattırıyoruz sana canım:)

zeynep dedi ki...

YeMeK vAkTi/AyLiN ; Diyet bitti herhalde ikişer dilim hemde:))

bülbülünyeri ; Hoşgeldiniz. Evet suyuyla birlikte pişiyor zaten çekiyor suyunu..

Şükran; Hoşgeldiniz Aldım sevgilerinizi bilmukabele:))

Hayat Cafe dedi ki...

İnsan bu börekleri görürde nasıl dayanır.Sıcacık çayla nefisss olur nefisss
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

sewda dedi ki...

Merhabalar
öncelikle bloğuna bayıldım biraz dolaştım baktım önünü alamıyorum çok zevkli paylaşımlarda bulunmuşsun.su böreğini bugece sahurda yapayım diyorum ama sormak istediğim birşey var.yufkaları ortadan ikiye bölüyoruz ve harcı koyuyoruz ya tek kat olarak mı saracağız yoksa birkaç yufkayı üst üste koyup mu?şimdiden teşekkür ederim

zeynep dedi ki...

Sewda ; Hoş geldiniz öncelikle paylaşımlarımı beğenmeniz beni mutlu etti doğrusu teşekkürler..
Böreğe gelince her yufkayı tek tek yapıyoruz ,yani yarısını kesip harcını koyduktan sonra rulo yapıyoruz .Bu şekilde yumuşacık oluyor börekler..Şimdiden ellerinize sağlık.Umarım beğenirsiniz.
Sevgiler..

zeynep dedi ki...

Hayat cafe ;Teşekkürler.

sewda dedi ki...

Ben de bloğumdan cevap yazdım ama burdan da teşekkür etmek istedim:)) beğeneceğime eminim...
Bu arada bir sonraki denemek istediğim mayalı puf ve sonraki çizkek:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...