Ayva Reçeli

1 Kilogram ayva
1 Kilogram toz şeker
4 Su bardağı su
Yarım limon suyu
Yıkanıp ayıklanan ayvalar ince ince kıyılır/rendeleyerek de kullanabilirsiniz.
Üzerine suyu ilave ediyoruz, kaynayınca toz şekeri de ekleyerek koyulaşıncaya kadar kaynatıyoruz 
Söndürmeye yakın yarım limonun suyunu da üzerine sıkıyoruz..Bir gün tencerede bekletirsek ertesi güne daha kıvamlı oluyor...
Ayva çekirdeklerinden 8,10 tanesini kaynarken içine eklersek nefis bir renk çıkıyor:))


Not:Reçel konusunda uzman değilim her seferinde tamamen tesadüfen yapıyorum:/Bazen çok güzel bazen idare eder oluyor:))Reçellerde şeker yerine meyve tadını almayı sevdiğimden şeker miktarını biraz az tutuyorum.
Standart ölçü 20 dk. kısık ateşte limon ilavesinden sonra 5dk.dır.
Kızarmış ekmekle ne güzel yenir değil mi:))


Afiyet Olsun..

8 yorum:

Siyah Süt dedi ki...

ellerine sağlık..ayva reçelini çok seviyorum gerçi her reçeli severimde nardanda reçel oluyomuş ben onu tatmak istiyorum :D

Adsız dedi ki...

Harika olsada yesem:))
Nesli

fashiONözge dedi ki...

offf ne guzel gorunuyor,elime kaşık alıp ekrandan kaşıklayasım geldi :)hahaa :))
takipteyim artık,sevgileer...

**lila** hand*craft* dedi ki...

Rengi ve kıvamı çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Amanda aman rengide süper görünüyor Zeynepçim ellerine sağlık)

bloğuma dokunma

amak-ı hayal dedi ki...

aa bu ayva reçelinin rengi bi tuhaf değil mi dicektim ki çekirdekleri yapıyormuş çok ilginç...
Bizimkiler hep sapsarı bişe olur.Hoş annem hayatta uğraşmaz en son seneler önce yapmıştı bi kere ama hala tadını hatırlıyorum evde yapılan bir başka oluyor...
Ellerine sağlık:)

zeynep dedi ki...

siyah süt;Nar reçelini bende merak ediyorum açıkçası:)

Nesli;:))

fashiONözge; Hoşgeldiniz..

**lila** hand*craft* tutturmuşum rengini değil mi:))

YeMeK vAkTi/AyLiN; Teşekkür ederim Aylinimm evet blogumadokunma!!

amak-ı hayal; Teşekkür ederim canım elbette ev gibisi yok:)

birtutamkekik dedi ki...

amannn aman amaann..
rengee ve ahenge bak...
nasıl lezzetlidir o şimdi şöylee mayhoşş mayhoşşş:)
bayılırım ayvanın kokusuna gülüm...
ellerin dert görmesin zeynebim...
sağlıklı ve huzurlu sofralarda tükensin reçelin...
:))
sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...