Sebzeli ve tavuklu pilav..



  • 1 büyük su bardağı pirinç
  • 2 orta boy patates
  • 1 tavuk göğsü (bonfile)
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • Yarım su bardağı bezelye 
  • Yarım su bardağı mısır
  • 2 adet havuç (bu seferlik unutmuşum ama genelde ekliyorum)
  • Yarım demek dereotu (arzuya göre)
  • Tuz,karabiber ve tereyağı
Eritilen tereyağında kuşbaşı doğranmış tavuklar bir kaç dakika çevrilir.
Küp küp kesilen patatesler,havuçlar da eklenerek bir kaç dakikada birlikte çevrilir ardından ayıklanıp yıkanan pirinçler de karıştırılarak bir kaç dakika kavrulur.
Su, nohut, bezelye,mısır, tuz, karabiberini ve dereotunu da ekleyerek pişirilir.10 dakika demlendirdikten sonra servis yapılabilir..
Hazır satılan garnitürlerden de kullanabilirsiniz fakat en sağlıklısı yazdan difrize koyduğumuz mısır ve bezelyeyi tercih ediyorum ben, nohutuda haşlayıp poşetlerde bulunduruyorum muhakkak. 
Tavuk yerine önceden pişirilmiş kavurmayla yapabilirsiniz ki muhakkak deneyin nefis oluyor.
Çocuklar için sosislisi de  tercih edilebilir..
Ölçüler koca bir tencereye göre siz azaltabilirsiniz.
Su miktarını sebzeleri göz önünde bulundurarak normalden az kullanmalısınız.
Tuzunu da patatesi düşünerek birazcık fazla koyabilirsiniz.
Afiyet olsun..

6 yorum:

Siyah Süt dedi ki...

sebzeli pilavı hiç tavukla birlikte düşünmedim genelde bezelye ve havuçla yapıyorum ama buda çok güzel görünüyo ellerine sağlık canım :)

amak-ı hayal dedi ki...

tamda tavuklu bir yemek tarifinin üstüne yazmışım:)
Ne güzel görünüyor burdan ya.Benim senin blogunu hiç kaybetmemem lazım skışınca kitaplara bakacağıma bloguna bakarım daha iyi:)

Tam benlik şeyler ne çok acıktırıyorsun beni bir bilsen:)

zeynep dedi ki...

Siyah süt;Denemelisin canım inan çok lezzetli tek başına bir ana yemek oluyor..

amak-ı hayal;Ahh ne güzel kalp kalbe karşıymış:p Kaybetme hep beklerim her zaman, damak tadımız uyumlu demek :))

mine dedi ki...

severim hem de çok ellerine sağlık

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Ellerine saglik canim cok lezzetli görünüyor.
Simdi olsa da yesek=)

Sevgiler

sugibi dedi ki...

ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...