Çilek Reçeli


  • 1 Kg. çilek
  • 1 Kg toz şeker  (ben 750 gr şeker kullandım)
  • Yarım limon suyu (Bir çay kaşığı limon tuzu kullandım)
**Yıkanıp ayıklanan çilekler irilerse küçük küçük dilimlenir, minikse ikiye ayrılır.
**Şekeri üzerine dökülerek bir gece bırakılır
**Ertesi gün sulanan çilekler ocağa alınır,kaynamaya başlayınca kenarlarda biriken köpükler alınarak yaklaşık 20 dakika kaynatılır. (Şeker miktarını az tutunca kaynama süresi 10 dakika daha uzuyor) 
**Limon suyu (yada limon tuzu) ilave edilerek 7,8 dakika daha kaynatılır.Tencerede soğumaya bırakılır ertesi gün kavanoza alınır. 
**Reçel kıvamını anlamak için buzdolabında soğuttuğunuz porselen çay tabağına bir kaşık reçel koyun ortadan parmağınızla çizin ,çizgi hemen kapanmıyorsa reçel kıvamı tutmuştur..
**Reçellerde meyve tadını almak istediğimden şekeri biraz az tutuyorum normalde ölçü 1/1 dir.

7 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

reçelin kokusunu duyar gibi oluyorum...

Profösör dedi ki...

Ben reçel yiyemem. İşim zor. Belki birileri diyabetik yapmsını öğretin de evde bir diyabetik çilek reçeli yiyebiliriz. En azından nefsimiz körelir..

LaMa dedi ki...

cilekler pazarlari ve tum bloglari sarmis durumda!

mine dedi ki...

bak şimdibenim de istedi canım ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm bayılırım reçelsiz bir kahvaltı düşünemiyorum zaten:)) ellerine sağlık canım

zeynep dedi ki...

Emine Öztürk; :))

Profösör ; Ahh çok haklısınız Allah şifa versin vardır sanırım diyabetik reçellerde diye umuyorum..Çok haklısınız.

Lama ; Haklısın canım çilek moda haftası gibi oldu:))

Mine; :)))

Sarı mutfak-hande;Hoş geldiniz, çok haklısınız günün en güzel öğününün olmazsa olmazı değil mi reçeller..

Adsız dedi ki...

sadeee: Çilek reçelinin en doğalı ve değişik tatlar tatmak isteyenler için http://www.yoreseltatlarimiz.com da doğbes ürünlerini denemenizi tavsiye ederim reçelin tüm çeşitleri..................

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...