Mahlepli Poğaça

  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı erimiş margarin yada tereyağı
  • 1 Yumurta (sarısı yüzüne sürmek için ayrılır)
  • 2 Tatlı kaşığı mahlep
  • 2 Paket hamur kabartma tozu
  • 1 Çay kaşığı tuz
  • Un (ölçü veremiyorum çok yumuşak bir hamur olmalı)
  • Peynir (çeşidi size kalmış)
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • Tüm malzemeleri ve unu azar azar ilave ederek yoğuruyoruz.
  • Şekillendirerek içine harcını koyup kapatıyoruz.
  • Yüzüne yumurta sarını ve susam serpiyoruz.
  • Önceden ısıtılmış fırında hafif kızarıncaya dek pişiriyoruz.
  • Miktar bir büyük fırın tepsisi kadardır.
Not:Benim fırınım pek çok pişirme ayarı var. Poğaçaları alt ve üst ısıtıcıları kullanarak pişiriyorum.Isıtılmış fırının en alt rafına yerleştiriyorum tepsiyi, altı kızarınca en üst rafa alıyorum üzerini kızartıyorum.
Bu şekilde poğaçalar hem daha güzel kabarıyor hem çabuk pişiyor (15 dk da)
Hemde fırında uzun süre beklemediği için kurumuyor.


Diğer hamur işleri ve poğaça tarifleri için buyurun..
Resim cep telofonu ile çekildi kalite için üzgünüm.

10 yorum:

halime dedi ki...

mmmm nefis ğörünüyorr.tarifini aldım canım.ellerine sağlık...

zeynep dedi ki...

halime; Al tabi canım ne demek lezzeti de harika beğenirsin umarım:))

Şehnaz dedi ki...

zeynepcim decenin bu vakti olurmu hiç...enfes görünüyor poğaçalar..ellerin dert görmesin tatlım...

fikir projeleri dedi ki...

bugün çok erken uyandım gözümü açar açmaz bloğa oturdum sabah kahvaltısınada iyi gider bence ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar

mit dedi ki...

Oh oh, maşallah :) Enfes görünüyorlar.

Ülkü dedi ki...

Yumurtayı ben senin yüzüne süricim az kaldı :))

canimçektipişirdim dedi ki...

çok severim poğaçayı görüntüsü kalk sende yap diyor:))

dikisdersi dedi ki...

çok güzel görünüyor Zeynep ellerine saglık

Aѕαннαяα dedi ki...

Bendeeeeeeeeee istiyorummm :) Yemek tabi ki de :)

Profösör dedi ki...

Bu arada
Bastonsuz dedenin
Bastonsuz torunu
Mehmet Akif.. ile birlikte
Sizleri ağırlamak için bekliyor.


http://mefkuremiz.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...