Taze yaprak sarması



Yarım kg. taze yaprak
Yıkanıp sıcak suda bir kaç dakika haşlanır.
İç harcı:
Sıvı yağ ve zeytinyağı
6 adet orta boy soğan
8,9 diş sarımsak
Domates ve biber salçası
Pirinç (Göz kararı ölçü veremiyorum)
Kırmızı biber,karabiber,kimyon, (tarçın arzuya göre),tuz
Sumak (taze bulabilirseniz bir avuç sumağı yarım su bardağı suda bir taşım kaynatıp suyunu ilave ediyoruz)
Taze nane,maydanoz, dereotu,reyhan
1 Limon
1 Tatlı kaşığı toz şeker


Harcımızı çiğden yada kavurarak hazırlayabiliriz (ben bir kaç dk kavurdum)
Sardığımız yaprakları üzerini kapatacak kadar su,bol zeytinyağı ve limon suyuyla birlikte 1,5-2 saat kadar pişiriyoruz.
Yaprakların saplarını tencerenin dibine koyuyorum, ekşiliğini arttırıyor hemde dibini tutturma durumunda sarmalarım zarar görmüyor:))


Pişen yaprak sarmalarımızı öyle üçer beşer değil teker teker itinayla yemeliyiz ,zira o kadar emekle sarılıyor lütfen kıymetini bilelim:)))
Afiyet olsun..


Aynı harç ile hazırlanmış diğer sarmalar burada..

11 yorum:

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Daha geçen gün sarmadim ve yedik bizde :) tadina doyum olmuyor, ellerine saglik canim. Harcimizin yapilisi çok farkli :)

Şehnaz dedi ki...

zeynepcim tadına doyulmaz sarmaların..hele üzerinede sarmısaklı yoğurt oldumu deme keyfine..ellerine sağlık tatlım..

fikir projeleri dedi ki...

dereotu ve reyhan sarmada hiç kullanmadım çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

susamcorekotu dedi ki...

ALLAH iyiliğini versin zeynebim, onca emek ver 5 dakikada bitsin :))
bitsin de yine sararsın,ellerin dert görmesin

susamcorekotu dedi ki...

ALLAH iyiliğini versin zeynebim, onca emek ver 5 dakikada bitsin :))
bitsin de yine sararsın,ellerin dert görmesin

Ülkü dedi ki...

Biri sana benim sevdiğim şeyleri mi söyledi ne :)
Ay ben bir bir yemekten anlamam işin ne sar biz yiyek 3-5 er dene :) eline sağlık :)

zeynep dedi ki...

Mutfaktan mis kokular ; Size de afiyet olsun merak ettim sizin harcınızı nasıl hazırlıyorsunuz..

Şehnaz; Ahh ahh olmaz mı her türlüsü ne güzel olur..

Fikir projoleri ; Denemelisiniz çok güzel koku ve lezzet veriyor..

susamcorekotu ; Öyle demeyin çok seviyorum ama çok zor geliyor sarmak 2saat uğraşıyorsunuz 5 dk da bitiyor:(

Ülkü;Yok öyle şekerim tek teker yiyiniz rica ederim :))

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Ay yapmayın bakın burda diyette bir yemek vakti var olmuyor ama:))Ellerine sağlık canım

Gezi/yorum... dedi ki...

Sarmanız bir tablo gibi görünüyor, lezzetli olduğu aşikar.. elinize sağlık..

zeynep dedi ki...

YeMeK vAkTi/AyLiN ; Oy kıyamam sen hala diyette misin eridin eridin yeter gayri:))

Gezi/yorum...; Ah teşekkür ederim ne güzel bir iltifat böyle:))

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim çok güzel oldu teşekkürler Bende Zeynep;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...