Çikolata Parçalı Muzlu Pasta


Tahmin edeceğiniz üzere ben bir pastakoliğim. 
Fakat yapmaktan çok yemeyi seviyorum.Yapılması biraz uzun sürünce süsleme kısmına kadar dayanamıyorum maalesef, biraz kolaya kaçıyorum:))
Pandispanya ve krema  Hünerli Bayanlara ait, geri kalan kısmı benim damak zevkime:))

NİŞASTALI SADE PANDİSPANYA (24 cm'lik kalıp için)
  • 4 Adet Yumurta
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • 1 Türk Kahvesi Fincanı Mısır veya Buğday Nişastası
  • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
 Yapılışı
  • Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
  • Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. çırpın. Şeker eriyince yağı ve (yoğurtlu tarifi yapıyorsanız) yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
  • Toz malzemeleri  birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
  • Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. 

KAKAOLU KREMA
  • 3 Su Bardağı Süt
  • 2 Çay Bardağı Şeker
  • 1 Yemek Kaşığı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
  • 2 Adet Yumurta Sarısı
Yapılışı
  • Tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, (göz göz olunca) bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın.
  • Keki ıslatmak için bir su bardağı ılık suya 1 çorba kaşığı şeker ilave ettim.(Reçel yada meyve suyu ile de ıslatabilirsiniz.)
  • Ara katına 3 adet muz ve damla çikolatalar kullandım.
  • Dışını kaplamak için 2 paket kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırparak kullandım.
  • Süslemek için 80 gr. sütlü çikolatayı 3 kaşık süt ilave edip benmari erittim..
  • Pastaları ertesi gün yemek en güzeli tabi ama ben 2 saat sonra yarısını yedim:)))
  • Siz ertesi gün tüketirseniz daha memnun kalırsınız.
  • Vee en güzel tarafını kocamannnn bir pasta çıkıyor ortaya:))

3 yorum:

Dürr-i Yekta dedi ki...

bundan yemek istiyorummmmmmmmmmmmmmmmmmm

Ülkü dedi ki...

Sabah sabah tövbee yarabbim gıcıkmısın kadın sen :P

zeynep dedi ki...

Dürr-i Yekta; Elbette neden olmasın:))

Ülkü; Hihihi evet gıcığımmmmmmm:))
Bundan sonraki postu bekle sen asıl:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...