LİMONLU ÇİZKEK-CHEESECAKE



MALZEMELER
Tabanı için 
  • 2 paket yulaflı bisküvi 
  • 80 gr. tereyağ (tam ölçü olmasa da gözkararı 4/1 margarinden biraz fazla koydum
Bisküviler robotta un kıvamına gelene dek çekilir ve tereyağ ile yoğrulur.
24cm lik kelepçeli kalıba iyice bastırılarak  yerleştirilir ve dolapta dinlenmeye bırakılır.
İç Krema
  • 1 Paket labne peyniri (400 ml. lık paketti benim kullandığım)
  • 1su bardağı yoğurt (süzme yoğurtta kullanılabilirmiş, ben taze kullandım)
  • 2 yumurta
  • 1 limonun suyu ve kabuklarının rendesi
  • 1 su bardağından biraz eksik tozşeker
  • 1 silme yemek kaşığı un
  • 1 silme yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket toz vanilya
Yumurta ve şekeri iyice çırpılır.
Yoğurt, peynir,limon kabuğu rendesi ve suyu ,
un vanilya ve nişasta da eklenerek krema kıvamına gelinceye kadar hafifçe çırpılır.
Dolapta dinlendirdiğimiz tabanın üzerine dökülerek 180 derecedeki önceden ısıtılmış fırında 40 dk pişirilir.(30 ile 45 dk arası olabiliyor fırın modeline göre)
Limon sosu
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çorba kaşığı kadar da limon kabuğu rendesi .
  • Kaşığın ucuyla tereyağı (parlaklık versin diye)
Sosu hafif ılınan kekik üzerine dökerek buzdolabına kaldırıyoruz en az 6 saat mümkünse 1 gece dinlendirip servis yapıyoruz.
Kek pişerken fırına metal bir kasede su koydum çatlamasını önlüyormuş.
Üzerine çikolata parçaları serpiştirdim..
Ben cheesecake akşam 11 gibi yapmıştım gece 2,30 civarı yedim aksi bir durumla karşılamadım.Ertesi gün biraz daha lezzet kazanmıştı:)
İlk defa denedim cheesecake çok da başarılı oldu:))
Başka meyvelerle de denemeli yakın zamanda .
Afiyet olsun.

10 yorum:

Ülkü dedi ki...

Ayyyy üff amannn yaa :)) ammada işi varmış :) eline sağlık gelde bizdede yap :)

yemyeşildeniz dedi ki...

zeynepcim, ben de benzer bir tarifle denemiştim çok güzel olmuştu. bu da çok güzel olmuş belli, ellerine sağlık :)

dikisdersi dedi ki...

işi var ama tadı harikadır ,ellerine saglık Zeynebim

Aycan dedi ki...

chescake 1-2 defa yedim ama hiç semedim aslında :( aMA GÖRÜNTÜLERİNE BAYILIYORUM.
Hatta senin fotonda süpper görünüyor canım .Ben bunu nasıl sevip yiyebilirim yaaaaa

pembe kekik dedi ki...

Nefis ve çok hafif görünüyor.Limon kremalara çok yakışıyor.Ellerinize sağlık:)

Profösör dedi ki...

Bunlar yenmez mi hiç..!

Amak-ı Hayal dedi ki...

ahh salyalarım salyalarımmmmmmm lan keşke gelmeseydim ne bu yaa ben hiç dayanamam tatlıya:P

Çok göz hakkı var onlarda bilemiyorum yani:P :):)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Zeyno helal valla süper olmuş!

zeynep dedi ki...

Teşekkür ederim hanımlar beyler..Beğeniniz beni ziyadesiyle mutlu etti...

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Ellerine sağlık.Çizzkekiniz gelin beni yiyin diyor zeynepp hanııımmmmmmm :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...