Baklava Yufkasıyla Peynirli Börek

  • 24 adet 
  • 3 Adet yumurta
  • yufka
  • Beyaz peynir biraz da lor peyniri
  • İnce kıyılmış maydanoz
    Sosu
  • 1 Su bardağı yoğurt
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı süt 
  • 1 Paket kabartma tozu
Yapılışı
  • Borcam tepsiyi hafif yağladıktan sonra 3 adet yufkayı kırıştırarak üst üste yerleştirin.Hazırladığımız sostan her tarafına iyice sürerek 3 kat daha yufkayı aynı şekilde üst üst koyun.Yine sos, ardından hazırladığımız peynirli karışımın 3/1 ni üzerine ilave ediyoruz.sonrasında aynı şekilde 3 kat yufka + sos + 3 kat yufka + sos + peynirli karışım + 3 yufka + sos + 3 yufka + sos + peynirli karışım + 3 yufka + sos+ 3 yufka  şeklinde kat kat hazırlayın.Artan sosu üzerine sürerek susam serpin ve dilimleyin.
  • Önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında 35,40 dakika kızarıncaya kadar pişirin.
  • Biraz karışık gibi gelse de sırasıyla 4 kat yufka 3 kat peynir yapmış oluyoruz.
  • 800 gr. lık paketten kaç yufka çıkıyor bakmadım bir kısmını daha önceden kullanmıştım.

19 yorum:

otuzundansonra dedi ki...

harikasın valla,çok lezzetli görünüyor.boşver diyet hak getre,yapalım yiyelim (kendi adıma )

Şehnaz dedi ki...

ay zeynepcim bu börek enfes..tarifi aldım..inşallah yarın oğlum gelecek..ona yapatım..

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

İtiraf etmeliyimki peynirli böreği pek sevmem ben.Ama bak pişti olduk bugün bendede peynirli börek var eşim seviyor diye.yoksa bana göre ıspanaklı,kıymalı ve patlıcanlı börek baştacımdır:)Çıtır çıtır görünüyor ellerine sğalık :))

sema dedi ki...

harika kızarmış ellerine sağlık..=)

Gelibolu17 dedi ki...

Çok teşekkürler canım,ellerine sağlık,güzel böreğin şimdi yayında,gene beklerim,sevgiler,selamlar,hayırlı ramazanlar :)

yemyeşildeniz dedi ki...

ayy süpermiş. bayılıyorum baklava yufkasından böreklere. ellerine sağlık tatlım.

Hülya dedi ki...

Evde bekleyen baklava yufkalarını değerlendirmek için süper bir tarif. Çok severim, hele de oğlum bayılır peynirli böreğe.

Ellerine sağlık..

crazywomanrosemary dedi ki...

Pardon ! cahilce olacak ama baklava yufkası nasıl bi'şey ki anlamadım..:)) ?

cafemis dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım,bu güzel tarifin 73 sırada yayında,katılımın için teşekkürler,sen ve o güzel ziyaretçilerini her zaman bekleriz,sevgiler
http://cafemis.com

anneminkizıyim dedi ki...

Hııım nefis ellerine sağlık canım. Böreğin harika görünüyor......

Rabia Betul dedi ki...

Ellerinize saglık çok güzel görünüyor .Tavsiye ederim ispanakli da güzel oluyor.Hayırli iftarlar...

dikisdersi dedi ki...

Zeynep bu nefis görünüyor ,hemde hazır baklava hamuruyla afiyetler olsun

Aslı dedi ki...

ellerinize saglık çok güzel görünüyor :)

bir tutam kekik dedi ki...

ohhh mis gibi kokusu geldi buralara kadar gülümmm:)
ellerine sağlık...
sevgilerimle...

zeynep dedi ki...

otuzundansonra; Yok boşvermeyelim diyeti ama nefis lezzeetlerden de vazgeçmeyelim :))

Şehnaz ; Yap canım beğenirsin inşaAllah...

YeMeKvAkTiAyLiN ; Bende biri yapınca daha çok seviyorum arada sana gelsem olur mu:)

sema ; Teşekkürler..

Gelibolu; Teşekkür ediyorum hayırlı Ramazanlar..

zeynep dedi ki...

Yemyeşildeniz; Teşekkürler canım beğenmene sevindim..

Hülya ; Hangimiz bayılımıyoruz ki :)

crazywomanrosemary ; Est. neden cahilce olsun marketlerde baklava yapmak için yufkalar satılıyor normal yufkadan kat kat ince 45,50 adet kadar oluyor yaklaşık o yufkalardan yapıyoruz..

cafemis ; Ben teşekkür ediyorum hayırlı ramazanlar..

zeynep dedi ki...

anneminkızıyım; Teşekkürler..

Rabia Betül ; Hoşgeldiniz elbette denemek isterim neden olmasın..

dikişdersi ; Sağol Çiğdem'cim ..:)

Aslı ; Hoşgeldiniz..

Bir tutam kekik ; Ahh teşekkürler sevgiler benden de en kocamaınından....

Ülkü dedi ki...

Olsada yisek of off :) etkinlikte ne yapıyonzu oylama var mı?

zeynep dedi ki...

Ülkü; Mersi canım biraz geç cevap verebildim soryy, yok oylama değil sadece tarifler paylaşılıyor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...