Kışlık Domatesler


  • Domates ve biberleri robottan geçirerek tencerede bir taşım kaynatıyoruz.
Sıcağıyla kavanozlara koyarak ağzını sıkı sıkı kapatarak kendi kendine soğumak üzere bir battaniyeye düz bir şekilde sararak bırakıyoruz.
  • Başka bir yöntemde domatesleri 4'e bölerek yine poşetlerle deepfreezde saklamak.
Fakat bu şekilde sadece çorbalarda kullanabiliyorum ben.Kavanozlarda hazırladığım domatesleri yemeklerde kızartmalarda hatta pide harcında bile gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Tuz ilave etmedim tercih sizin edilebilir de.
Annelerimizin yaptığı gibi kaynatmıyoruz şişeleri, böylesi çok daha pratik oluyor.
Dikkat etmemiz gereken nokta kavanozlar soğuduktan sonra kapakları dışa doğru tümsek bir şekil almışsa  tutmamıştır.Kapaklar içe doğru hafif bastırılmış gibi olmalı.
Kapağı tutmayan kavonozlardaki domatesleri poşetleyerek deepfreezde muhafaza edebilirsiniz.

16 yorum:

FADİŞ dedi ki...

Kırmızı biberleri de aynı şekilde yapabiliriz değil mi, ben bu sene her ikisini de yapmak istiyorum:) Paylaşım için teşekkürler.

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

yapmak lazım ama kim kaldıracak üzerimden bu rehaveti :)(

NESLiNAME dedi ki...

elinize saglik

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

tesekkurlerrrrrrrrr:)) okuma lısteme ekledım sızıde:)) ellerınıze saglık...bende beklerım :)))

edibe @ edbdesigns dedi ki...

Zeynepcim Allah razi olsun, bu aralarda tam da ihtiyacim olan seydi bu. :)

fikir projeleri dedi ki...

bende yaptım cnm bu püf noktalar çok iyi oldu sğl sevgiler:)

neval dedi ki...

biz sıfır kapak alıp,onları da kaynatıp,öyle kapatıp ters çeviriyoruz

Ülkü dedi ki...

Tarhana fasulye barbunya bezelye hazır annem yapmış biraz domates bende yapacağım, biz önceden kavanozu kaynatırdık şimdi domestesleri doğrayıp önce kaynatıyoruz sonra kavanozla buluşturup kapaklarıyla görüştürüp ters çeviriyoruz çok mutlular :P

zeynep dedi ki...

FADİŞ; Kırmızı biberleri bu şekilde yapıyorum linkteki gibi
http://istezeynep.blogspot.com/2010/08/krmz-biber-ezmesi.html

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) ; Hadi kaldır üzerindeki yorgunluğu kış geliyor kışşş:((

NESLİNAME; Teşekkürler canım

zeynep dedi ki...

Kokosss ;))) kelebek ; Hemen geliyorum iadey-i ziyarete:)

edibe@ edbesing ; Canım senden de Allah razı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana!

fikirprojeleri ; Size de afiyet olsun canım

zeynep dedi ki...

neval; Her seferinde sıfır kapak zor olmuyor mu??

Ülkü ; Sende çok mutlusun bakıyorum tembel hatun yaptır anneye her şeyi hava yap bize hıh:))

Ülkü dedi ki...

Yo yaptırmıyorum yardıme diyorum hep ama kendi annem yapmış haber bilem vermeden domtisi sağolsun

hemera-nyks dedi ki...

uff ! acıktırıcı :)

Nyks

zeynep dedi ki...

Ülkü; Ahh benim annemde yapıverseydi bana n'lurdu...:))Afiyet olsun kuzum

hemera-nyks ; :))Afiyet olsun madem..

Aѕαннαяα dedi ki...

Ayyy annem de yapmış bir sürü.. Doldurdu dolaba. Kışın gerçekten çok iyi oluyor bunlar. Ellerine sağlık..

zeynep dedi ki...

Aѕαннαяα ; ahh sizde afiyetle yersiniz kuzucum:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...