Muzlu,Fındıklı,Çikolatalı Pasta



Pandispanya ve krema şeftalili pasta ve fındıklı pastayla aynıdır.

Nişastalı olan çikolatalı muzlu pasta da güzel fakat ben lezzet olarak bu tarifi daha çok beğendim.
**Muzlu pastalarda şekil ve malzeme farkı vardır.
****YOĞURTLU KAKAOLU PANDİSPANYA (24 cm'lik kalıp için)
  •  4 Adet yumurta
  •  4 Türk kahvesi fincanı toz şeker
  •  3 Türk kahvesi fincanı un
  •  1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
  •  2 Yemek kaşığı kakao
  •  2 Yemek kaşığı sıvı yağ
  •  3 Yemek kaşığı kaynar su
  •  1 Paket kabartma tozu
  •  1 Paket vanilya
Pandispanya Yapılışı
• Yumurta aklarını cam bir kasede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.
• Ayrı bir kasede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk. Çırpın. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyin ve çok az çırpın.
• Toz malzemeleri  birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
• Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. (Benim fırınım tam 1 saatte pişiriyor ve ben 55 dk. dan önce kapağını kesinlikle açmıyorum, siz fırınınızın performansına göre 45. dakikadan sonra kapağı çok az açarak kontrol edebilirsiniz)


  • 3 Su bardağı (600 ml.) süt
  • 2 Çay bardağı toz şeker
  • 1 Çay bardağı un
  • 2 Tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 Paket vanilya
  • 2 Adet yumurta sarısı
  • 1 Paket toz kremşanti (ılıdıktan sonra ilave ederek bir kaç dakika çırpın)
Vanilya hariç tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyun. Orta ateşte çırpma teli ile sürekli karıştırarak pişirin. Karışım kaynamaya başlayınca, bir iki kez karıştırıp, ocağın altını kapatın. Vanilyayı ekleyin ve karıştırın. Karışım ılınıncaya kadar ara karıştırarak kabuk tutmamasını sağlayın.
****İÇ MALZEMESİ
  • 1 su bardağı şekerli su (keki ıslatmak için)
  • 80 gr lık 1,5 paket sütlü çikolata,buzlukta bir süre bekletip rondoda iri parçalar halinde çektim 
  • 1 su bardağı fındık (çok iri çekilmiş dişe gelmeli)
  • 3 Adet muz 
***ÜZERİ İÇİN
  • 1 Paket sade kremşanti (1 su bardağı sütle hazırladım)
  • İçine kullandığımız çikolatadan ayırdığım kısmı 3,4 çorba kaşığı süt ile benmari hazırladım.
  • 1 Adet muz
  • Fındık, çikolata
*Pişen kekimizi soğuduktan sonra 3 e bölüyoruz.
*Pastayı servis yapacağımız tabağa kelepçeli kalıbı koyarak kekin tek katını yerleştiriyoruz. 
*Hazırladığımız suyla ıslatıyoruz .
*Sırasıyla krema +muz dilimleri+fındık + çikolata + kek + su + krema +muz+fındık + çikolata + kek şeklinde katları üst üste sıralıyoruz.
*Buzdolabında bir süre dinlendirdikten sonra kelepçeli kalıbı çıkartarak şantiyle sıvıyoruz.
*Üzerini ve etrafını şanti ile kaplıyoruz.
Bütün muzu boyuna ikiye keserek pastanın üzerine yerleştirip erittiğimiz çikolatayı döküyoruz.
*Fındık ve çikolatayla  süslediğimiz pastayı bir kaç saat sonra afiyetle tüketiyoruz.


14 yorum:

NESLiNAME dedi ki...

Süper olmus gercekten canim cekti... aksama esime yapsammi diye düsünüyorum :) Eline saglik canim...

Dürr-i Yekta dedi ki...

tq off ne güzel duruyor. ben onu yemek istiyorummmmmmm

Şerife dedi ki...

zeynep çok güzel gözüküyor ilk fırsatta bende yapacağım vede blogda yayınlayacağım not aldım tarifi ellerine sağlık

Gezi/yorum... dedi ki...

zeynep yine aşmıssın kendini harika görünüyor ellerine sağlık...

Swotpisces dedi ki...

harika görünüyor cidden, eline sağlık. (:

LaMa dedi ki...

sen gercekten bu aralar, pasta yapmak icin bahane arar oldun,afieyet bal seker olsuun:)

Senem dedi ki...

Ay ben çok severim muzlu ve çikelatalı pastayım amaaaaa

zeynep dedi ki...

NESLİNAME ; Hoş geldiniz deneyin gerçekten nefis..

Dürr-i Yekta ; Ah canım sen iste sana da yaparım zaten bahane arıyorum pasta yemek için;))

Şerife ; Hadi şimdiden kolay gelsin bekliyorum canım..

zeynep dedi ki...

Gezi/yorum... ; Ah teşekkür ederim iltifat etmişsiniz.

Swotpisces ; Mersi canım da neden astın yüzünü??

LaMa ; Çok mu belli oluyor :))Teşekkür ederim canım benim.

Senem; Hoş geldiniz öncelikle,sevmeyen var mı diye düşünüyorum bazen yoktur herhalde:))

Gelibolu17 dedi ki...

http://gelibolu17.blogspot.com sunar:)

"Çay,Kahve Bahane"
'bu etkinlik çok şahane' diyerek yeni bir etkinlik başlatmak istiyorum,
her zamanki gibi güzel tariflerinizle beni yalnız bırakmayacağınızı ümid ediyorum...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....

İşte bende bu yüzden "çay kahve bahane" koydum etkinliğimizin ismini :)

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :)

Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17 ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com adresimde yayınlayacağım :)

Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

etkinliğimiz diyorum çünkü ben daha öncekiler gibi bu etkinliğide yalnız başıma yapamıyacağımın bilincindeyim,o yüzden bu etkinlikler hepimizindir...Şimdiden herkese çok teşekkürler :)

muko dedi ki...

of offffff harikaa görünüyor canım
eline sağlıkkk

sevgilerimle

isoon dedi ki...

çok lezzetli ama zor görünüyor, beni aşar sanki...

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

Ne zaman geleyim Zeynom .) yeriz löp löp kan olur et olur yağ olur canımıza .) mucxxx

zeynep dedi ki...

Gelibolu17 geliyorum canım hemen..

muko ; Teşekkürler canım benim..

isoon ; Yok yok yapması daha kolay ve hoşgeldiniz..:))

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ ahaha senin leylek toprağa ayak basarsa yeriz be kuzu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...