Şeftali Reçeli

Ölçüler ve yapım aşaması çilek reçeli ile aynıdır.
1 kg. Şeftali
1 kg.Toz şeker (750 gr. kullandım)
Yarım limon suyu (yada 1 çay kaçığı limon tuzu)


**Yıkanıp ayıklanan şeftaliler küçük küçük dilimlenir.
**Şekeri üzerine dökülerek bir gece bırakılır
**Ertesi gün sulanan şeftaliler ocağa alınır,kaynamaya başlayınca kenarlarda biriken köpükler alınarak yaklaşık 20 dakika kaynatılır. (Şeker miktarını az tutunca kaynama süresi 10 dakika daha uzuyor)
**Limon suyu (yada limon tuzu) ilave edilerek 7,8 dakika daha kaynatılır.Tencerede soğumaya bırakılır ertesi gün kavanoza alınır. 
**Reçel kıvamını anlamak için buzdolabında soğuttuğunuz porselen çay tabağına bir kaşık reçel koyun ortadan parmağınızla çizin ,çizgi hemen kapanmıyorsa reçel kıvamı tutmuştur..
**Reçellerde meyve tadını almak istediğimden şekeri biraz az tutuyorum normalde ölçü 1/1 dir.




Görseldeki reçeli dolapta kalan bir kaç tane şeftaliden rastgele ölçülerle kaynatarak yapmıştım.
Yakında ayvalar da çıkar siz şimdiden not alabilirsiniz ayva reçelini.

15 yorum:

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık canım..çok nefis görünüyor..

Senem dedi ki...

bon appetit :) Bende geçenlerde yapayım dedim fekat azıcık şöyleee bir uzanayım dedim reçel sizlere ömür kömür oldu :)Tekrar yapmayı düşünüyorum tabii vakit bulursam. Seninki çok güzel görünüyor ellerine sağlık

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık,canım.nefis gözüküyor.

Ferhat Bayram dedi ki...

annemde dun erik receli yapmisti :)

HEDEN dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerıne saglık canım.

Profösör dedi ki...

Zeynep teyszesi Mehmet Akif'in sın performansını grmek ister belkim..

http://mefkuremiz.blogspot.com/2011/09/cocuklarmz-sevgi-ve-ilgiyle-buyuyor.html

Aѕαннαяα dedi ki...

Pazar sabahı hem de aç iken bu reçel .. Immmmmmmmmmmmmm... Ellerine sağlık kuzum..

NeSLiNaMe dedi ki...

Cok güzel gözüküyor fotograf ama gercekten. daha önce hic recel yapmadim bir ara yapacamda ama ne zaman Allah bilir :)

zeynep dedi ki...

Şehnaz ;Teşekkürler canım..

Senem ; Aaa yazık olmuş:(

otuzundansonra ; Teşekkür ederim canım

Ferhat bayram ; Hoş geldiniz evet erik reçeli de nefis olur afiyet olsun sizlere.

zeynep dedi ki...

Heden ; Teşekkür ederim canım:))

Pröfösör; İlk fırsatta geliyorum..

Aѕαннαяα ; Teşekkürler kuzucum..

NeSLiNaMe ; Teşekkürler canım yaparsın kolay yapılışı zaten bizde deneme yanılma yöntemiyle öğreniyoruz hala:)

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

harıkasınnız ya bayılıyorum yeteneklı marıfetlı ınsanlara

dikisdersi dedi ki...

şeftaliyi ne severim reçelide ayrı bir güzel olur ,ellerine saglık afiyet olsun :)bu saatte nereden reçelini bulacaksam akşam son şeftaliyi yemiştim ,mübarek dayanmıyor fazlada bekletsem bozuluyor hemen yapmak lazım sanırım ,yada yemek :)

Krnc dedi ki...

Şeftali reçeline bayılırım.Ellerinize sağlık harika görünüyor:)

zeymuran dedi ki...

güzel gorunuyor,elerıne sağlık

zeynep dedi ki...

Kokoksss;))) kelebek ; Teşekkürler canım..

dikisdersi; Yapmalısın canım hemde ne güzel olur.

Krnc ; Teşekkürler..

zeymuran ; Hoş geldiniz..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...