Browni Kurabiye


Malzemeler:
  • Tereyağ 250 gram,oda sıcaklığında
  • 2 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 kahve fincanı toz şeker 
  • 50 gram kakao(1 paket yada yarım su bardağı)
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un
Şerbeti için;
  • 1 su bardağı süt ,1 su bardağı toz şeker
Kurabiye için gerekli olan tüm malzemeleri genişçe bir yoğurma kabına koyup karıştırın.
Ele yapışmayacak bir hamur elde edinceye kadar un ilave ederek yoğurun. 

Kulak memesi kıvamına gelince yağlanmış fırın tepsisine yuvarlayarak dizin. 
170 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika kadar çatlayana kadar pişirin. 
Şerbet için süt ve şekeri ayrı bir kapta karıştırın. 
Şeker tamamen eriyinceye kadar karıştırarak eritin. 
Kesinlikle ateşe koymayın. Pişen kurabiyeleri sıcakken soğuk süt şerbetine batırın ve bir saklama kabına dizin.
Kalan şerbetinizi de kurabiyelerin üzerine dökün. Ilınınca servis yapın.

Bu şekilde saklama kabı ile buzdolabına kaldırıp saklayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

30 yorum:

birtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık zeynepcim:)
herkesin sunumu farklı farklı,her defasında aklımı başımdan alarak seyrediyorum tüm paylaşımlarınızı:)
afiyet bal olsun canım...
gönül dolusu sevgilerimle...

iki dirhem bi çekirdek dedi ki...

benim görüp beğenip anında yaptıgım ilk tatlı :)

Ülkü dedi ki...

Banada yapsana teyze :)

fikir projeleri dedi ki...

ellerinize sağlık kurabiye hali daha güzel ve ikramı kolay deneyeceğim:)

Amak-ı Hayal dedi ki...

Zeynep seni ve tariflerini hiç unutmuyorum benim için emine bedelden önce geliyorsun:) O kadını bi kere okuduysam senin yazılarındansa 10 kere faydalanmışımdır şekli seninkilere hiç benzemeyen hamurişlerinde sınıfta kalsamda çok güzel zeytinyağlı yapıyorum azıcık öviniyim senin yanında sönük kalmıyım :):)


Çok güzel duruyorlar offf ya offf :P

Gel benim annem ol sana paşalar gibi bakarım yemin ediyorum :P

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık canım yaa,bende denesem mi ki?

yemyeşildeniz dedi ki...

gerçekten çok güzel oluyor. ellerine sağlık tatlım, afiyet olsun :)

suhuba dedi ki...

Valla ellerine sağlık. Çok hoş gözüküyor. Tarifi not ettim :)

rebeltakipte dedi ki...

çok leziz görünüyorlar

bu arada kendi seçimlerinden oluşan hatta dilediğin fotoğrafı arka plan yapabileceğin bir kol saatine sahip olmak istersen blogumdaki hediye çekilişine göz atabilirsin :)

http://rebeltakipte.blogspot.com/2011/10/saatiniyaratcomdan-hediye-varkacrmayn.html

HEDEN dedi ki...

Bende bu kurabıyeyı hemen yapanlardanım,çok guzel oluyor ve senın sunumunda bır harıka olmuş ellerıne saglık.

Mor Menekşe dedi ki...

Ellerine sağlık zeynepcim :)
Ben bu kurabiyeden yaptım ama tağrif farklıydı güzel tutturamadım. Süt değil su ile ıslatılıyodu. beğenmedim onu :)
Birde bunu deniyeyim bakalım.
2 hafta sonra günüm var :) komşularım gelicek.

zeynep dedi ki...

birtutamkekik ; Teşekkürler canım sevgiler benden de..

iki dirhem bir çekirdek ; Evet canım neyse ki geç kalmadan yaptım bende:))

Ülkü ; Olur yafrim:))

fikir projoleri ; Teşekkürler deneyin ve bekliyoruz paylaşın inş..

zeynep dedi ki...

Amak-ı Hayal ; Ayy canım çok tatlısın ,ne güzel bir iltifat etmişsin böyle azcık şımardım mı ne:))katkım oluyorsa ne mutlu bana bu blogun amacı da bu zaten:))eminim senin yemeklerinde çokk lezzetlidir.Annen olurmuyumm ,olurum olmam mıı:))))

otuzundasonra ; Denemelisin hemde en kısa zamanda canım..

yemyeşildeniz; Teşekkürler canım..

şirin aksoy dedi ki...

harika görünüyor bende çok severim bu kurabiye türlerini ellerine saglık zeynepcim banada beklerim:)

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık Zeynep,tek kelimeyle harika bir kurabiye
bende çok severek yapıyorum nacizane bir öneri birde gurme kakaoyla dene bak lezzetine lezzet katıyor.

Senem dedi ki...

Yanlız varya bir furyadır gidiyor bu tarif çok kişi yaptı bende yapmazsam çatlıyacam .Efsane oldu bu tarif. canım ellerine sağlık .kaptım tarifi :)

Hayat Cafe dedi ki...

Yerken "biri beni durdursun"dediğim ve yemeye doyamadığım bir kurabiyedir.
Ellerine sağlık.
Nefisss görünüyor.

YeMeK vAkTi/AyLiN dedi ki...

Ellerine sağlık Zeynepçim üstelik oldukça bereketli bir kurabiye değilmi bu :)mm ellerine sağlık

Ahu dedi ki...

Merhabalar :) Kızımla birlikte yapılacaklar listesine alıyorum bunu. Elinize sağlık...

zeynep dedi ki...

suhuba ; Teşekkür ederim canım birde sen yap bakalım:))

rebeltakipte ;Elbette hemen geliyorum ziyaretinize..

HEDEN; Yani hemen yapılası zaten pişman oldum bende neden geç kaldım diye:))

Mor Menekşe ; Canım gördüm o tarifi de içime sinmemişti iyi ki yapmamışım bak söylediğin iyi oldu denemeyi düşünüyordum:))

zeynep dedi ki...

şirin aksoy ; Hoş geldiniz elbette ziyarete geleceğim sizi de..

Yeşim ; Hoş geldiniz Yeşim tamam not alıyorum önerinizi muhakkak deneyeceğim:))

Senem ; Haklısın canım yapmalısın nasıl şimdiye dek denemedin şaştım bak, gerçi sen Alman pastası yap ben sana kurabiye yaparım:)))

zeynep dedi ki...

Hayat cafe ; Aynen canım bende nasıl yedim deli gibi anlatamam:))

YeMeK vAkTi/AyLiN ; Hahaha yetmedi ay bize iki akşamda sömürdük resmen kurabiyeyi bir dahakine iki ölçü yapacağım:))

Ahu ; Hoş geldiniz.Deneyin mutlaka çocukların bayılacağı türde bir tarif..

birtutamkekik dedi ki...

zeynebimm!!!
cuma,n mübarek olsunn gülüm...
dualarda buluşmak dileği ile...

mine dedi ki...

nefis bir kurabiye yapmadan olmuyor : ) ellerine sağlık canım

reyhane dedi ki...

Ben de yapayım da bir yapmayan ben kalmamayım değil mi:)

zeynep dedi ki...

Birtutamkekik ; Amin acanım amin inşAllah...

mine ; evet çok haklısın canım.

reyhane ; Yapın yapın mutlaka bence sizde çok beğeneceksiniz:))

Mor Menekşe dedi ki...

zeynepçim ortalama bu tariften kaç adet çıkıyo?

zeynep dedi ki...

Mor Menekşe ; Canım ceviz büyüklüğünde yaptığında 45 tane çıkıyor ortalama, az yada çok senin elinin ayarına bağlı:))

susamcorekotu dedi ki...

BANA KAKAOLU OLSUN DA:))) ELİNE SAĞLIK ZEYNEPCİM

Adsız dedi ki...

Programs, reviews of new products, reviews of software http://bestsoftwarehere.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...