Erik reçeli

  • 1 kg erik
  • 750 gr. tozşeker
  • Yarım limon yada 1 çay kaşığı limon tuzu.

**Yıkanıp ayıklanan erikler küçük küçük dilimlenir.
**Şekeri üzerine dökülerek bir gece bırakılır

**Ertesi gün sulanan erikler ocağa alınır,kaynamaya başlayınca kenarlarda biriken köpükler alınarak yaklaşık 15 dakika kaynatılır. 
**Limon suyu (yada limon tuzu) ilave edilerek 7,8 dakika daha kaynatılır.Tencerede soğumaya bırakılır ertesi gün kavanoza alınır. 
**Reçel kıvamını anlamak için buzdolabında soğuttuğunuz porselen çay tabağına bir kaşık reçel koyun ortadan parmağınızla çizin ,çizgi hemen kapanmıyorsa reçel kıvamı tutmuştur..
**Reçellerde meyve tadını almak istediğimden şekeri biraz az tutuyorum normalde ölçü 1/1 dir.

**Reçeli kaynatırken çorba kaşığının ucuyla tereyağı eklerseniz hiç köpürmüyor.
Şeker miktarını az tuttuğunuzda pestil tadında harika bir reçel oluyor.
Afiyet olsun.

18 yorum:

dikisdersi dedi ki...

ekmegime sürecekmiş gibi kaşıktan akıyor :)

Zeynep ne marifetlisin yaa utanıyorum seni gördükçe ,tereyagı hımm seneye erik zamanı denerim

Şehnaz dedi ki...

ZEYNEPCİM ENFES BİR GÖRÜNTÜ..HARİKAOLMUŞ...BENDE YAPMAK İSTİYORUM...ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Şehrinaz dedi ki...

renkte harika görüntüde ellerinize sağlık...

birtutamkekik dedi ki...

zeynebiiimm:))
kaptım fırından sıcacık baget ekmeğimi ve kaymağımı,kahvaltıya sana geliyorumm tatlımm:)))
bu renginn cazibesi nedir bööylee:))
senin hünerli ellerinle birleşince ortaya dayanılmaz bir görüntü çıkmşıış...
dayamadımm geliyorumm beenn:))
ellerine sağlık canımm...
gönül dolusu muhabbettlee...

Şerife dedi ki...

zeynep o nasıl güzel bir erik reçelidir bakmaya doyamadın ellerine sağlık tek kelimeyle harika gözüküyor

suhuba dedi ki...

Tabir kabada olsa Ağzım sulandı. Çok hoş gözüküyor.:)

HEDEN dedi ki...

Zeynepcığım nefis görünüyor,erik reçeline bayılırım bu aralar baya varken bende yapayım sagol canım bu guzel paylaşım ıcın.

Hayat Cafe dedi ki...

Offf ama nasıl güzel bir renk bu böyle..
Bol tereyağlı ekmeğin üzerinde nasıl yenir ama..:))
Ellerine sağlık canım
İiy haftalar

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık canım,nefis gözüküyor

guzelgul dedi ki...

ayyy görüntü harika yaaa böyle kasikliyasim geldi ellerine saglik cnm :)) bu arada blogunu yeni gördüm artik takipdesin :))
http://guzelgulozyigit.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

dikisdersi ; :))Teşekkür ederim canım benim.

Şehnaz ; Nefis bir tadı var beğeneceğinden eminim canım.

Şehrinaz ; Teşekkür ederim.

birtutamkekik ; Canım benim çok tatlısın gel tabi hem kahvaltı hem muhabbet edelim:))

zeynep dedi ki...

Şerife ; Teşekkürler canım rengi çekiyor değil mi önce:))

suhuba ;Est.. Teşekkür ederim canım.

HEDEN; Çok haklısın canım bol bol yapmalıyız hemde kış gelmeden..

zeynep dedi ki...

Hayat Cafe ; Ohhh mis değil mi :))Sana da mutlu haftalar canım..

otuzundansonra ; Canım teşekkür ederim..

maviii dedi ki...

reçelin rengine bak ya bende yaptım böle olmadı:))) eline saglık zeynepcim afiyetle yiyin sevgiler

zeynep dedi ki...

Maviii ; Canım mürdüm eriğiyle yaptıysan rengi böyle olmuyor onun, bu kırmızı bildiğimiz erik adı var mı başka bilmiyorum.Bunun rengi böyle nefis oldu hatta mürdüm eriğinden çok daha lezzetli oldu..

susamcorekotu dedi ki...

renk yeter zaten iştah açmaya:)) harika bir görüntü

Krnc dedi ki...

Reçelin her türlüsüne bayılırım.Harika olmuş,elinize sağlık:)

zeynep dedi ki...

susamcorekotu ; Teşekkürler..

Krnc ; Sağolasın canım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...