Fırında kızarmış elma dilim patatesler

Hem hafif hem lezzetli kızarmış patatesler.
Kabuklarını soyduğumuz patatesleri tuzlayıp,bir çorba kaşığı sıvı yağ ekleyerek yağlı kağıt yerleştirdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz.
Fırınımızın özellikle ızgara bölümünü kullanarak en üst rafa yerleştirdiğimiz patatesleri kızartmaya bırakıyoruz.
Bir yüzü kızarınca diğer yüzlerini de karıştırıp kızartarak servise alıyoruz. 
Özellikle dikkat edilmesi gereken kısmı muhakkak ızgara kısmında yapılmalı ,diğer ısınma sistemlerinde çok uzun süre de bile pişmiyor.(1 saat pişirmeme rağmen dışı kızaran patateslerin içleri diri kalmıştı)Izgara bölümünde 15 dk da hazır olabiliyor.
Arzu ederseniz baharat ilave ederek ve iyice yıkayarak kabuklarıyla pişirebiliriz.
Biberler de aynı şekilde kızartılabilir.
Afiyet Olsun.

16 yorum:

birtutamkekik dedi ki...

hemm sağlıklı hem pratik hemde lezzetlii:)
amaaa zeynebimmm,benim fırınımda ızgara bölümü diye bir şey yook...
ve de fanlı olduğu için takır takır kurutur çıkartıyor böyle yiyecekleri...
bir daha ki fırın alışımda anket düzenleyeceğim..:))
gınaa geldi gülüm yaa...
ağız tadı ile tüketin mamalarınızı...
sağlıkcakla kal canım...

guzelgul dedi ki...

ayy bende severim firinda pismis patatesleri ellerine saglik :)
http://guzelgulozyigit.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

guzelgul; Teşekkür ederim de az önce sizi ziyarete geldim fakat yorum yazamadım nereye sakladınız yorum yazılabilen kısmı???? ben mi göremiyorum...

guzelgul dedi ki...

bende anlamadim valla belkide okuyucum olmadigin icindir olabilirmi ?
http://guzelgulozyigit.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

birtutamkekik; Canım kıyamam sana.Benim fırınımda çok eski 18 yıllık ama alt ısıtıcı, üst ısıtıcı, fan ve ızgara var hepsi bir yerde yani:))Bende unutuyorum neyi nerede pişirdiğimi ama birinde pişen diğerinde lezzetli olmuyor maalesef.
Mesela poğaçalar alt üst ısıtıcıda , kekler alt ve fanda vs gibi hepsini farklı bölümlerde pişiriyorum, böylelikle hem ısıdan tasarruf etmiş hemde lezzetini arttırmış oluyorum.
Bak anketi de şimdiden yanıtladım:))

maviii dedi ki...

çok güzel görünüyor cnm eline saglıkkkk kolay gibi gelebilir ama çok zor bunu tuturmak ::))

mine dedi ki...

bizim evin en çok yapılanlarından bayılırıııızzzzz bizde de ızgara yok eski tiplerden olduğu için kuruma da yapmıyor şükür :)

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık,çok güzel gözüküyor,ızgara kısmı fırın ayarlarından ayarlanıyor galiba.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

oh oh oh daha ne olsun en hafifinden hem de ....Ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

zeymuran dedi ki...

patatesı sevmeyen var mı bende çok severım ellerınıze sağlık

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel görünüyor hemde az yağlı ve sağlıklı bir kızartma hemen deneyeceğim hatice

suhuba dedi ki...

Süper bende bu haline bayılıyorum :)

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ dedi ki...

annem ben buna dominosun pizza baharatlarını döküyorum süper oluo dene bak

zeynep dedi ki...

maviii; Çok doğru dediniz hemen yanabiliyor kontrol etmezsek:)

mine ; Ah eski fırınlar herşeyi pek te güzel pişirirler:)

otuzundansonra ; Sağol canım evet ayarlanabiliyor pek çok fırında.

zeynep dedi ki...

LEYLAN'ın KAHVE DÜKKANI ; Hoş geldiniz.. sevgiler benden de..

zeymuren ; Yok sanırım:))

adsız ; Canım arkadaşım dene mutlaka :))

zeynep dedi ki...

suhuba ; Değil mi oldukça lezzetli böylesi de.

ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ ; Olur kuzum aklımda olsun deneyeceğim..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...