Ispanaklı Pasta


Tarif  YeMeK vAkTi Aylin'e aittir.
Pandispanya
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ıspanak püresi (yarım kg. ıspanağın yapraklarını sıcak suda 1,2 dakika haşlayıp soğuk su dolu kaba alarak şokladım ardından rondo da püre haline getirdim)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 2-2,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Krema
  • 4 su bardağı süt
  • 5 dolu yemek kaşığı un
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 200 gram labne peynir
  • Yarım çay bardağı şekerli su
  • Damla çikolata (ben kullandım)
  • 3 adet kivi (kullanmadım)
Kullandığım bardak 200ml.

Yumurta ve şekerimizi bembeyaz olana kadar çırpıyoruz.Yoğurt, yağ ve ıspanak püresinide ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.En son un ,kabartma tozu ve vanilya ekleyip hamurumuzu yuvarlak kalıba döküyoruz ve 175 derece ısınmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişiriyoruz.(ben 1 saat pişirdim)
Muhallebi için süt,şeker ve unu iyice çırparak akışkan ama koyu kıvamlı bir muhallebi elde ediyoruz.Altını kapatıp 1 paket vanilyamızı ekliyoruz ve ılınması için kenarda 10 dakika bekletiyoruz.Ilınan muhallebimize 1 paket labne peynirimizi ekleyip iyice çırpıyoruz.
Pişen kekimiz biraz ılınınca üstteki bombe yerinden bıçakla keserek düz zeminli bir kek elde ediyoruz.Kenar kısımlarınıda bıçak yardımı ile kesip çıkartıyoruz ve kekimizi ortadan ikiye bölüyoruz.
Kekimizin yan ve üstünden çıkardığımız parçaları rondomuza koyup incecik çekiyoruz ve böylece fıstık görüntüsü elde ediyoruz.(bunu üst süslemede kullanacağız)
Alt katını şekerli su ile ıslattığımız kekimize kremadan sürüp kremanın üzerine damla çikolata serpiyoruz.(halka şeklinde doğradığımız kivilerimizi yerleştiriyoruz.)Üst katıda üzerine kapatıp tekrar şekerli su  ile ıslatıp krema ile üzerini tamamen kapatıyoruz.
Üst süsleme için rondodan geçirdiğimiz kek parçaları ile pastamızın üzerini tamamen kaplıyoruz.En az 2 saat dolapta soğutup servis yapıyoruz.
Keki bir gün öncesinden pişirdim bilmiyorum lezzet farkı oluyor muydu:)

Not : Orijinal tarifte kivi kullanılmış eşimin kivi alerjisi olduğundan ben damla çikolata tercih ettim
Sizler tarifteki gibi kivi kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun.

19 yorum:

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor pastan.

Ülkü dedi ki...

Ay ye beni diyor ya bi yiyemedim gitti :) eline sağlık :)

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Yeşil yeşil bayılıyorum bu pastanın rengine..
Ellerine sağlık canım..
Çok güzel görünüyor.

birtutamkekik dedi ki...

wauwww...
zeynebim muhteşem bir görüntü buu:)
bayıldığım bi lzzet hemde..
ellerine sağlık gülüm..
aldım bu dilimi ve kaçtım müsadenle..
muhabbetle:)

Şehnaz dedi ki...

HİÇ DENEMEDİM AMA METİNŞİ DUYDUM BU PASTANIN..SENDE YAPTIĞINA GÖRE ÇOK GÜZEL OLMALI..ELLERİNE SAĞLIK ZEYNEPCİM..

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

kardeşim de pek güzel yapar ama ben hiç denemedim :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

otuzundansonra dedi ki...

gerçektende muhteşem gözüküyor,ellerine sağlık . ama merak ettim ıspanak tadı tatlıyla nasıl gidiyor ?

guzelgul dedi ki...

hmmmm valla yine canim cekti tamda rejimdeyim :)

Mein Blog/Blogum

anne eli gibi dedi ki...

en çok rengini sevdim,yeşil yeşil ne güzel görünüyor ellerine sağlık..

Nalan dedi ki...

rejimdeyken ahhh nasılda canımı çektirtdin :)

Moda Kulisi dedi ki...

benımde arkadasımın annesı yapmıstı. harıkaydı. ılk basta o ne ya ıspanaklı pastamı olur demıstım ama yedıkten sonra pısman oldum o laafı soyledıgım :)) senın de elıne saglık...

http://moda-kulisi.blogspot.com/

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olduğu görüntüden belli ellerine sağlık canım

zeynep dedi ki...

Aycan ; Teşekkür ederim canım.

Ülkü ; Yedireceğim sana bir gün meraklanma:))

Hayat Cafe Tarifleri ; Teşekkürler canım en çok rengi çekiyor insanı:)

birtutamkekik ; Tabi tabi afiyet olsun:)

zeynep dedi ki...

Şehnaz ; Mutlaka yapmalısın canım emimin sende çok beğeneceksin.

LEYLA'nın KAHE DÜKKANI ; Teşekkür edrim..

otuzundansonra ; Yok canım asla ıspanak tadı almıyorsun yemeden önce ben de senin gibi ıspanağın tadı ne oluyor diyordum ,yedikten sonra fark ettim..

guzelgul ; Aslında çok az yağlı canım bence rejimdekilerin bile yemesinde sakınca yok.

zeynep dedi ki...

anne eli gibi ;Değil mi ,hoş geldiniz bu arada.

Nalan ; canım çok az yağ var içinde ama şekeri çok yinede bir dilimden birşey olmaz sanırım:)

Moda Kulisi ; Hoş geldiniz ,evet bende aynı şeyleri söylemiştim sonra da pişman olmuştum:))

sarı mutfak-hande ; Teşekkürler..

Dürr-i Yekta dedi ki...

ayyyyyyyyyyyy bu çok güzel oluyorrrr ben çok seviyorum bu pastayı of of ellerine sağlık, evde olduğum bir gün bende yapmak istiyorum

sJ dedi ki...

ben bu pastaya bayılırım, tarifi yazman çok iyi oldu:) ellerine sağlık

Şehrinaz dedi ki...

buluşmaya bende ilk defa katıldığım için kimseye haber veremedim:) en kısa zamanda ayarlayıp kalabalık bir buluşma yapalım inşallh.

pastada harika görünüyor ellerine sağlık...

zeynep dedi ki...

Dürr-i Yekta ; Yap hemde bizlerle paylaş canım.

sJ; Hoş geldiniz.

Şehrinaz ; Olur canım kısmetse görüşürüz elbette..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...