Rulo poğaça


Az malzemeyle nefis bir poğaça yapmak ister misiniz?
İşte size yapımı kolay her evde bulunabilen malzemelerle yapılabilen bir tarif.
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık su
Kibrit kutusu büyüklüğünde maya (yaş maya kullandım)
1 çay kaşı tuz 1 çay kaşığı toz şeker.
1 yumurta akı içine sarısı yüzüne sürmek için ayrı bir kaseye alınır.

İç harcı peynir maydanoz ve susam
Tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
15 dakika sonra kabaran hamuru 5 eşit parçaya keserek her birini 8 parçaya bölüyoruz
Peynirli harcı içine koyarak sigara böreği sarar gibi hazırlıyoruz.Yüzüne ayırdığımız yumurtanın sarısını ve susam sürerek önceden ısıtılmış 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişiriyoruz.
Miktarı bir büyük fırın tepsisi kadardır.


Not : Ben poğaça yaparken fırınımın alt ve üst ısıtıcısını birlikte kullanıyorum, ısınan fırında önce alt rafa yerleştirerek kabarıp altı kızardıktan sonra en üst rafa alıyorum yüzünü kızartıyorum bu yöntemle 15 dakikada poğaçalar pişmiş oluyor.
İlk pişirildiği gün küyür (çıtır) ertesi gün yumuşak bir poğaça oluyor.
Afiyet olsun.

22 yorum:

Gelibolu17 dedi ki...

Kısss sen yüzüne yumurta akımı sürüyon :)
seni seniii :) sabah sabah beni güldürdün sağolasın,tarif içinde çok teşekkürler,ellerine sağlık,sevgiler,,,aldım poğaçalarından hiç kaçarın yok yiyecem :)

zeynep dedi ki...

Gelibolu17 @ Hayatım yanlış okumuş olabilirmisin "akı içine sarısı yüzüne " yazıyor..:))Afiyet olsun teşekkür ederim:)

yemyeşildeniz dedi ki...

ya çok canım çekti, ama yapmakla uğraşamıycam bizim zeynep hanım yalnız kalmaktan pek hoşlanmıyorda, şunlardan birkaç tane alsam nolurr :))

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Kahvaltımı yeni yaptım ama tok karnına bile yerim bu poğaçalardan..:))
Nefiss görünüyorlar canım..
Ellerine sağlık.

Şehnaz dedi ki...

hariaka ellerine sağlık tatlım..

FADİŞ dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar eminim tatları da öyledir, yarın misafirim geliyor bir de bundan yapmaya vakit bulabilir miyim acaba:)

Gelibolu17 dedi ki...

yok ben yanlış okumuşum ama sen yinede sarısınıda sürme yüzüne kuruyunca çok pis oluyo çıkaramazsın sonra :)
sen en iyisi poğaçaların üstüne sür yumurta sarısını,akınıda hamuruna koy emi canım :) :) :)

sarımutfak-hande dedi ki...

süper görünüyor uzanıp birini alasım geldi:))) ellerine sağlık canım

maviii dedi ki...

nefis görünüyorlar zeynepcim eline saglık:)

HEDEN dedi ki...

Zeynepciğim harıka görünüyorlar,sıcacık mis gıbı bır bardak çayla harıka olur.Ellerıne saglık.

otuzundansonra dedi ki...

ufff Zeynep 'cim ,nefis görünüyor,ellerine sağlık

bir kase lezzet dedi ki...

canım çokkk nefis olmuş
:)))))

Syhn dedi ki...

kolay tarifmiş tam benlik :D

reyhane dedi ki...

Eline sağlık, nefis olmalılar..

melike dedi ki...

şu an olsa da sıcacık yesek, ellerinize sağlık

zeynep dedi ki...

yemyşildeniz @ Al hayatım, Zeynep hanım biraz büyüsün başlarsın sende yapmaya..

Hayat Cafe Tarifleri @ Aynen canım yedikçe yiyesi geliyor insanın.

Şehnaz @ Teşekkürler canım.

FADİŞ @ Yapın elbette hem pratik hemde çok lezzetli.

zeynep dedi ki...

Gelibolu @ Oldu canım oldu..

sarımutfak-hande @ Teşekkür ederim alın tabi ki..

mavi @ Teşekkür ederim canım hoş geldin..

HEDEN @ Canım benim teşekkür ederim ..

zeynep dedi ki...

otuzundansonra @ :))Sağol hayatım beğenmene sevindim..

bir kase lezzet @ Teşekkür ederim hoş geldiniz..

Syhn @ Sen nerelerdesin bakalım yetmedi mi saklandığın ..

zeynep dedi ki...

reyhane @ Teşekkür ederim öyle gerçekten deneyin ve görün..

melike @ Hoş geldiniz...

chfashiontrend dedi ki...

bloğun yeni keşfim canım...çok lazım olucak bana ...sevgiler

Grace dedi ki...

emınımkı mukemmel olmustur ellerınıze saglık tarıfı defterıme yazdım ıznınızle:)

zeynep dedi ki...

chfashiontrend @ Hoş geldiniz..

Grece @ Hoş geldiniz.Est.. her zaman paylaşmak için buradayız zaten..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...