Tavada Kolay Su Böreği

*3 Adet hazır yufka
Kıymalı harç:
*Göz kararı kıyma ile bir büyük soğan ince ince kıyılarak suyu çekene kadar kavrulur.
*Maydanoz ve bir büyük boy patates rendelenerek harca eklenir.
*Tuz,Karabiber,Kırmızıbiber ve kimyon ilave edilerek harç hazırlanır.
Sıvı karışım:
*1 yumurta bir kaseye kırılır,
*Yarım su bardağı sıvı yağ üzeri suyla tamamlanarak kasede yumurta ile çırpılır.
Yapımı:
*Büyük bir teflon tavaya 1,5 yufkayı elimizle parçalayıp hazırladığımız sıvı karışıma batırarak tavaya rastgele yerleştiriyoruz.
*Kıymalı harcı ortasına döküyoruz.
*Kalan yufkaları da aynı şekilde parçalayıp sıvı karışıma batırıp kıymanın üzerini kapatıyoruz.
*Sosumuz artarsa tüm yufkaları yerleştirdikten sonra üzerine dökebiliriz.
*Kısık ateşte önce bir yüzünü sonra diğer yüzünü kızartıyoruz.
*Dilimleyerek servise alıyoruz.
Not : Sıvı karışım azalır yetmez ise üzerine sıvı yağ ve su ekleyerek çoğaltıyoruz.
Afiyet olsun

22 yorum:

Gelibolu17 dedi ki...

tavada börek bende yapıyorum çokta güzel oluyor ama tavada so böreği hiç yapmadım yemedimde,bişey sorcam yufkalar ıslak olunca tavaya yapışmıyomu,ters yüz ederken sorun olmuyomu?
elerine sağlık canım,selamlar,görüntü çok hoş...

bir kase lezzet dedi ki...

zeynepçiğim
çayımın yanına aldım
ellerine sağlık
:)))))

Şehnaz dedi ki...

nasıl canım çekti.zeynepcim süper olmuş..çok pratik

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Uzanıp bu dilimi alıveresim geldi..
Nefisss görünüyor canım..
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Şerife dedi ki...

bu işlerden anlamayan ben için harika bir fikir :) ellerine sağlık

Emine Kaya dedi ki...

Tarifinizi yayınladım. Teşekkürler ellerinize sağlık..
6 şubata kadar ev sahibeliği bende yeni tariflerinizi de beklerim inş..

Şehrinaz dedi ki...

bizler de gerçeğini yapana kadar yalancısıyla idare ederiz:) ama anneme söyleriz yapar bizlere nasıl olsa ankaradayız:)

bence yufkalının tadı da ayrı oluyor ellerine sağlık...

 Stil Direktörü  dedi ki...

haha teldayken biz yaptım bunu de düşüp bayılayım bebem .) ulen ne kadınlar var koş Ömi bak ne var burada .)

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım benımde tercıhım tavada olan,harıkadır emınım tadı

zeynep dedi ki...

Geliblo17 @ Canım yok yapışmıyor çünkü sıvı yağ var içinde ama istersen tavayı çok az yağlayabilirsin..

bir kase lezzet @ Afiyet olsun:)

Şehnaz @ Teşekkürler canım evet çokkk pratik hemde tam bana göre:)

Hayat Cafe Tarifleri @ Teşekkürler güzelim al tabiki:)

zeynep dedi ki...

Şerife @ Benimde çok anladığım sayılmaz ama inanılmaz pratik ve kolay dene muhakkak...

Emine Kaya @ Teşekkür ederim elbette yine katılmak isterim.

Şehrinaz @ Değil mi:) ahhh nasıl güzel olur hiçç hayır demem yani:)

zeynep dedi ki...

 Stil Direktörü  Tamda o anda yaptım desem inanırmısın:) ıspanaktan sonra yapmıştım:))

zeymuran @ Teşekkürler canım evet çokk lezzetli dene sende pişman olmazsın...

Mor Menekşe dedi ki...

oohhhh missss ellerine sağlık , pek canım çekti :) diycem ,"sende yap "diyceksin heheheheee

dikisdersi dedi ki...

fırınını atan ben için harika bir tarif :)kopyalıyorum :)

Swotpisces dedi ki...

ellerine sağlık, eminim süper olmuştur.

otuzundansonra dedi ki...

evet güzel görünüyor,ellerine sağlık,kesinlikle denemek lazım

sarımutfak-hande dedi ki...

hep yaparım ama inan kıymalı denemedim hep peynirli yapıyorum :((
ellerine sağlık çok güzel görünüyor

Nuran dedi ki...

Merhaba zeynep hanım, elinize sağlık, böreği tavada bende yapıyorum. Eskiden ramazanda annemler yufka açarlardı, tadını aynı ona benzetiyorum. Yalnız ben birazda süt yada yoğurt ilave ediyorum.

Senem dedi ki...

çok güzel görünüyorlar bende sahurda yapardım eşime süper oluyor. Ellerine sğalık canım

 Stil Direktörü  dedi ki...

.)) içime doğmuş tavam böreğim
işler bitince yazı gir böbreğim öperim

zeynep dedi ki...

Mor Menekşe @ Dedim bile;)

dikisdersi @ Tükkan senin hayatım..

Swotpisces @ Teşekkürler evet süper oldu deneyin ve görün..

otuzundansonra @ Teşekkürler canım deneyince paylaş bizimle mutlaka..

sarımutfak-hande @ Birde kıymalısını deneyin pişman olmayacaksınız.

zeynep dedi ki...

Nuran @ Hoş geldiniz Nuran hanım, ah annelerimiz kadar beceremesekte bizde taklitlerini yapmaya çalışıyoruz..

Senem @ Teşekkür ederim canım..

 Stil Direktörü  Aynen öyle hayatım..Yoğunluktan giremiyorum haklısın girdim bile seni mi kırcam;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...