Çikolatalı Cheesecake

Tabanı için: 
2 paket yulaflı bisküvi
100 gr. tereyağ

24cm.lik kelepçeli kalıp kullanıldı.
Kreması için:
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı un
1 paket labne peyniri ( 200 gr. )
3 çorba kaşığı süzme yoğurt (Normal yoğurt kullandım)
2 yumurta
1 paket vanilya
Kakao sos:
160 gr. bitter çikolata ( 80 gr.'lık paketlerden iki tane kullandım )
1 kutu krema



Yapılışı:
Bisküvileri robotta parçalayıp içine eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırıyoruz.
Pasta çemberine yağlı kağıt serip, karışımı koyarak elimizle bastırıyoruz.

15,20 dakika dolapta dinlendiriyoruz.
Krema: 
Bütün malzemeleri çırpıp, bisküvili tabanın üzerine döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25,30 dakika pişiriyoruz.(benim fırınıma göre)

Hamurun ortasının sallanması gerekiyor.
Fırından çıkan cakemizi soğumaya bırakıyoruz.
Kakao sos:

Kremayı küçük bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca ocaktan alıp,
üzerine elimizle kırdığımız çikolataları ekliyoruz.
Çikolataları kremanın sıcaklığında karıştırarak eritiyoruz.
Ilınması için 5 dakika bekletip soğuyan cakenin üzerine döküyoruz. (Çikolata sos kremayla birleşince pürüzsüz  yüzü kurumayan bir sos haline geliyor ve kıvamı hep aynı kalıyor.Arzu ederseniz 2 paket krema kullanabilirsiniz o daha akışkan olacaktır.)
Soğuyunca buzdolabına kaldırıp, bir gece dinlendiriyoruz. (Ban akşam yedim bile)

Not : Cheesecake fırında pişerken fırına uygun bir kasede biraz suyu fırının içinde bırakıyoruz böylelikle cakemiz pişerken çatlamamış oluyor.
Tarif buradan daha önceden yaptığım limonlu Cheesecake ile karşılaştırarak ufak değişiklikler yaptım.

33 yorum:

bir kase lezzet dedi ki...

zeynepçim
kimse gelmeden
aldım gidiyorum
mmmmmmmmm
ellerine sağlık
canım
:)

SuPerisi.blogspot dedi ki...

Allahım o nasıl bir şeydir öyle yaa.Ağzımın suyu aktı görünce.Ellerine sağlık =)

birtutamkekik dedi ki...

hiiii....
dayanılır mı bu lezzeteee.:)
okullar tatil oldu bu gün fırtına nedeni ile,ve yapılabilecekler listesine girdi bu lezzet zeynebim:)
ben bu dilimi aldım kaçıyorum,boşu boşunaa arama gülümmm;)
mm...
mmiisss mis..
ellerine sağlık canısı...
baki muhabbetlerimle..
:)

birtutamkekik dedi ki...

çikolata sosu nasıl pürüssüz donmuş maşallah,belli ki hünerli ellerde işlenmiş satır satır...
:)
off pek bi istedi canım gülüşüm..:)
namm nam.

sevil şahin dedi ki...

Bu tarifi mutlaka deneyeceğim Şahane bir lezzet olduğu belli ellerine sağlık zeynepcim.
Sevgilerimle

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık zeynep'cim çok çok güzel görünüyor,tatlıyla arama yok ama benim bile canım çekti:)

sarımutfak-hande dedi ki...

aman allahım o dilim ne öyle cezbetti beni resmen:))
ellerine sağlık canım

zeynep dedi ki...

bir kase lezzet @ Afiyet olsun canım..:)

superisi.blogspot.com @ :))Teşekkür ederim bende yaparken ağzımın suyu akmıştı:))

birtutamkekik @ Canım sosta krema olduğu için o kadar pürüzsüz yoksa benden kaynaklı değil:))sana da kolay gelsin yapın cimcimeyle birlikte de yeyin afiyetle..

sevil şahin@ Deneyin ve paylaşın olur mu??

anne eli gibi @ Teşekkür ederim amacıma ulaştmışım demekki:))

sarımutfak- hande@ Teşekkürler canım..

yemyeşildeniz dedi ki...

ya çok güzel görünüyor. malzemeleri alsam sonra Mimi uyusa ben de denesem çok şahane olure :)

otuzundansonra dedi ki...

çok lezzetli görünüyor,ellerine sağlık .çok becerikli olduğunu söylemişmiydim ?

zeynep dedi ki...

otuzundan sonra @ Aynı anda birbirimizi ziyaret etmişiz:))öhüm öhümm teşekkür ederim diyelim..

yemyeşildeniz@ Yap canım fırsat bulduğun anda süt yapar hem:))

Trendsum dedi ki...

görüntü muhteşem ellerine sağlık. Ama diyetteyken bakmamamlıydım ben buna :) Bu arada ben de blog dünyasına yeni katıldım bloguma göz atmak isterseniz beklerim ;)

http://trendsum.blogspot.com/

sarımutfak-hande dedi ki...

canım pizza için patatesleri haşlayıp sotelemene gerek yok direkt sotele zaten haşlanmış gibi oluyor iki kez uğraşmamış olursun.

fikir projeleri dedi ki...

ellerinize sağlık limonlusunu yapıyorum sıklıkla bunuda deneyeceğim sevgiler:)

Tasarımın Renkleri dedi ki...

Ben limonlusunu denemiştim okadar hoşuma gitmemişti ama çikolatalıdaydı hep aklım en kısa zamanda denemek istiyorum bende ellerine sağlık canım çok leziz gözüküyor :)

Şehrinaz dedi ki...

ben hiç denemedim ama seninkini mutlaka denemek istiyorum:) harika bir görüntüsü var ellerine sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

bende yapıcam akşam dr outker kremalı çakma chesee cake ellerime sağlık:)) senşnde zeynebim umarım vaktim olur benimde pişirmeliyi yapmaya bir ara:))

Mor Menekşe dedi ki...

Offoffff nasıl bir kektir bu ? görüntüsü feci şekilde beni ye diye bağırıyor :) ellerine sağlık canım , üzerini nasıl öyle düzgün yaptın ?

HEDEN dedi ki...

Zeynepciğim bu ne harıka bir görüntüüü... valla ekrandan elımı uzatıp bır dılımını alabılseydım.Canım eline ,emegıne saglıkkk.

maviii dedi ki...

sosum kıvamına bayıldım zeynepcim valla şimdi demli bir çayla nefis olurdu çok kötüsün ya:)))

AHLâM'DaN dedi ki...

canım çok çekti doğrusu .benim hamarat arkadaşım ellerine sağlık..sevgiler..

beril öke gülen dedi ki...

çok severiim, elinize sağlık :)

özlem dedi ki...

394. izleyici olarak merhaba blogunu çok beğendim artık sıkı bir takipçinim bende beklerim sevgiler

yaruze... dedi ki...

kızımın adaşına ve bloğuna merhaba...

isoon dedi ki...

hiç bu kadar düzgün yapabildiğim pastam olmadı :) elinize sağlık...

biraydamasalı dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık:)

reyhane dedi ki...

Süpersin,o üstteki sos nasıl düzgün oluyor ya?

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Beni şu anda bitirdin,süründürdün buralarda..
Cheesecakeyi çok sveerim hele birde böyle çikolatalısına bayılırım.
Ellerine sağlık canım..
Harika görünüyor.

zeynep dedi ki...

Trendsum @ Hoş geldiniz hemen geliyorum ..

sarımutfak-hande @Tamam canım teşekkürler..

fikir projeleri @ Deneyin ve paylaşın olur mu bizlerle..

Tasarımın Renkleri @ Limonlusundan sa bende çikolatalısını çok beğendim canım dene muhakkak..

Şehrinaz @ Bekliyorum canım teşekkürler..

YeMeK vAkTi @ Bende merak ediyorum yap bir an evvel canım..

zeynep dedi ki...

Mor Menekşe @ Teşekkürler canım kremada marifet bende değil:)

HEDEN@ Teşekkür ederim canım uzan al bir dilimde sen hepimize yeter:)

mavii@ Kötüyüm ben kötüyümm diye bir reklam müziği vardı:)

AHLAM'DAN @ Sağol canım benim..

beril öke gülen @ Teşekkür ederim hoş geldiniz..

zeynep dedi ki...

Özlem @ Hoş geldin canım ben zaten senin daimi izleyicilerdenim..

yaruze @ Merhaba hoşgeldiniz..

isoon @ Yaptıkça pratiği artıyor insanın elbette,hoş geldiniz..

biraydamasalı @ Teşekkür ederim..

reyhane @ Mersi şekerim krema canım marifet kremada:)

Hayat Cafe Tarifleri @ Ay üzgünüm canım bende sana gelince aynı böyle oluyorum:))Teşekkür ederim..

habinos dedi ki...

bu saat de büyük haksızlık.offff leziz :))
mutlu kal

ümit Ozger dedi ki...

süper oldu gerçekten,mekan teklifleri gelmeye başladı :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...