Peynirli Açma (2)

Geçtiğimiz hafta ders çıkışında uzun zamandır görüşemediğim bir arkadaşımı ziyaret etmiştim, canım arkadaşım bu açmayı da daha önceden yapmış difrizde saklıyormuş ben arayınca yarım saate çayla birlikte hazırlamıştı. Normal şartlarda prensip olarak birebir denemediğim tarifleri yayımlamıyorum ama lezzetine bayılınca güvenle  paylaşmak istedim hatta yanılmıyorsam 6 tane falan yedim, cep telefonuyla çektiğimden görsel kalitesi bir hayli düşük üzgünüm.
Malzemeler:
Yarım su bardağı kadar yoğurt ve sütü birlikte karıştırın.
Yarım su bardağı su
Yarım su bardağı sıvı yağ
3 Yumurta 2 sinin sarısını yüzüne sürmek için ayırın.
1 Paket yaş maya.
1 Tatlı kaşığı toz şeker 1 tatlı kaşığı tuz.
Kafi derecede un .
Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edilir.
125 gr margarin yada tereyağ eritilerek sıvı yağ ile karıştırılır.
Yoğurulan hamur 5 parçaya ayrılır.
Ayrılan her parça oklava yada merdane ile büyükçe açılır.
Açılan her parça hamur yağlanarak zarf şeklinde katlanır.

Bütün hamurlar aynı şekilde hazırlandıktan sonra her hamur 8 eşit parçaya bölünür ortasına peynir ilave ettikten sonra bohça şeklinde ağzı büzülerek toplanır ve ters çevirerek tepsiye dizilir.
Bakınız görselde anlatmaya çalıştım sonra şekli nasıl yapılmış diye düşünmeyin:)
Yüzüne yumurta sarısı sürülerek önceden ısınmış 200 derecedeki fırında yüzü kızarıncaya dek pişirilir.
Afiyetle yenir..
Buradaki açma tarifi de nefis garanti veriyorum:)

Tarif sahibi Ladiger hanım..

15 yorum:

Mor Menekşe dedi ki...

Ohhh sabah sabah sıcacık olaydı ne güzel giderdi :D ,zaten ne varsa arkadaşlarda var , kendim için söylüyorum ;) bende yeni çevremden neler neler öğreniyorum :)

fikir projeleri dedi ki...

puf puf ellerine sağlık canım sevgiler:)

sevda dedi ki...

açmalar çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

sarımutfak-hande dedi ki...

çay yanında harika olur ellerine sağlık canım çok güzeller

Adsız dedi ki...

ben yemesemde çocuklara deneyeceğim nefis görünüyor

guzelgul dedi ki...

hmmm mis gibi görünüyor ellerine saglik simdi olsada yesek :)

Mein Blog/Blogum

otuzundansonra dedi ki...

olsada yesek şimdii,canım arkadaşınımn ellerine sağlık.nefis görünüyor

Amak-ı Hayal dedi ki...

çok acıktım:(

Hep senin yüzünden:P

AHLâM'DaN dedi ki...

eminim tel tel olmuştur.lezzetide güzeldir.çaylada çok hoş gitmiştir.yarasın arkadaşıma..:-)

Katre Çikolata dedi ki...

Merhaba
Yarışmamıza katılmak istermisiniz?
Katre Çikolata
katrecikolata.blogspot.com

anne eli gibi dedi ki...

kahvaltıda olsaydı ne iyi olurdu,afiyet olmuş size,arkadaşının eline sağlık canım..

Şehrinaz dedi ki...

önceden yapılıp buzluğa atılınca pratik oluyor arkadaşının ellerine sağlık...

zeynep Her şeyden biraz. dedi ki...

Mor Menekşe @ Aynen öyle tatlım hatta düşünsene bloglardan neler öğreniyoruz..

fikir projeleri @ Sevgiler benden de sizlere..

sevda @ Teşekkürler canım sana da hayırlı haftalar..

sarı mutfak- hande @ Çok lezzetliydi çokk..

adsız @ Haticem...Canım bir daha ki sefere adınız yaz olurmu sonra kim bu adsız diye düşünmeyeyim..

zeynep Her şeyden biraz. dedi ki...

güzelgül @ Keşke:)

otuzundansonra @ Olsa şimdi çayımın yanında afiyetle yerdim bende :)

Amak-ı Hayal @ Oy kıyamamm sana.

AHLaM'DaN @ Evet çok lezzetliydi ama yaramasın be:))

Katre Çikolata @ Katıldım bile istemezmiyim hiç çikolataya kim hayır diyebilir..

zeynep Her şeyden biraz. dedi ki...

anne eli gibi @ Ben teşekkür ederim güzel ziyaretiniz için..

Şehrinaz @ Kesinlikle acil durumlarda çıkar taze taze ye hımm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...