Su böreği (hazır su böreği yufkasıyla)

Yapılışı :
1 Paket hazır su böreği yufkası
Tencerenin yarısına kadar su 1 çorba kaşığı tuz ve yarım çay bardağı sıvı yağ ilave ederek kaynamaya bırakıyoruz.
Ayrı bir kaba soğuk su hazırlıyoruz .
Kaynayan yufkaları sıcak suda 2,3 saniye tutup soğuk suya alıyoruz ardından tepsiye diziyoruz.(Soğuk su ılınınca ve renk değiştirdikçe yeniliyoruz)
Her kata bir miktar sıvı yağ yada erimiş tereyağı sürüyoruz.
3 yufka sonra peynir maydanoz yada kıymalı harçtan ilave ediyoruz.
Kalan yufkaları da aynı şekilde hazırlayıp tamamlıyoruz.
1Yumurta 2 kaşık yoğurt ve sıvı yağ karışımını üzerine sürerek önceden ısınmış fırında 30,35 dakika pişiriyoruz.

Paket üzerinde nasıl yapılacağı yazıyor zaten fakat yufkaların suda haşlanma süresine 10,12 saniye yazmışlar.ilk iki yufkayı bu şekilde haşladım hamurlaştı.
Bu nedenle sadece 2,3 saniye sıcak suda tutup hemen soğuk suya alınması ve suda açtıktan sonra akabinde tepsiye dizmek gerekiyor.

Pakette 6 adet yufka olduğu yazıyor  4 adet çıktı dolayısıyla küçük tepsiye yeterli oldu.
Blogger notu : Yufkalar bir hayli ince gerçek su böreği gibi olmasa da lezzeti güzeldi...



20 yorum:

siyahkuğu dedi ki...

yaa resim koymaaa:)) canım çekiyor:)) kalkıp yapmakta zor geliyor yolla bakalım bir tabak):)) ellerine sağlık Zeynepçiğim:))

zeynep dedi ki...

siyahkuğu @ Olurr da koymadan nasıl paylaşabilirim:))

Gurme Şirine dedi ki...

su böreğini en son annemin elinden yemiştim :)))
sizinkide harika görünüyor ellerinize sağlık...
sevgiler...

nanemaydonoz.blogspot.com.gül dedi ki...

çok severim peynirli su böreğini geçen hafta ablam yaptı yedim
eline sağlık canım
sıkı bir takipcinim artık
banada buyur

birtutamkekik dedi ki...

ZEYNEBİMMM...
yanında çayda vardır şimdi bu böreğinn:)
sıcakk sıcakk,tavşann kanı:))
asla hayırr dememm:)
ellerine sağlık canısı...
çok güzel görünüyor..
muhabbetle gülüm..
öpüyorum seni..

çatlakkafe dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Böreğini aldım katılımın için teşekkür ediyorum

neslininatölyesi.blogspot.com dedi ki...

açıkcası blogger arkadaşlarımdan ne çok şey öğrendiğimi düşünüyordum tam da yazınızı gördüm daha çok şey varmış dedirttiniz bana, su böreği hazır yufkasını ilk kez duyuyorum. evdeki herkes bayıılır ben ise hazır almayı tercih ederdim sanırım artık bu durum değişmek üzere :) teşekkürler

berry dedi ki...

bayıldığım su böreğini yapmak için bu yufkaları bende denedim ama sonuç tam bir hayal kırıklığıydı:(( dediğin gibi çok inceler ve suda eriyor resmen . suya koymanla çıkarman bir oluyor ama yinede annemin mis gibi böreğinin yerini tutmuyor :(( bana hamurun tuzuda az geldi böyle tatsız tuzsuz bir şey oldu :( annemin böreğini özledim sanırım :))

Gelibolu17 dedi ki...

çok teşekkürler canımcım,elcazlarına sağlık,,,günaydınnnn :) bak sabahı zor ettim senin böreğini eklemek için,tamda sabahın bu kör vaktinde ekledim işte :) gene beklerim canım,teşekkürler,sevgiler...

AsOrTiK dedi ki...

hımm çok severim su böreğini:)) bilsem ki dışarıda yediğim börekler kadar lezzetli olacak denerim ama, sanırım buna cesaret edemem. eline, emeğine sağlık çok güzel görünüyor. afiyet olsun
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

bir kere denemiştim beceremedim yav beceriksiz ben:)acelemi ettim nedir:)Bu süper görünüyor ellerine sağlık zeynebim

AHLâM'DaN dedi ki...

vavvvv çok lezzetli çok iştah kabartıcı görünüyor.tam otomatik makinalar var ya sende benim tabirimle tam donanımlı,bilgili kültürlü,hamarat ve böyle gider...ALLAHIM senin bizlere verdiğin bilgilerin karşılığını sana sevap olarak versin.Herzaman dualarımdasın.seni görmeden seven arkadaşın...ahlam

mihrican dedi ki...

nefiss görünüyor, afiyet olsun...

Mor Menekşe dedi ki...

Döktürmüşsün yine :) ellerine sağlık , hımmmhhhh :D

anneminkizıyim dedi ki...

Ellerine saglik canim, nefis olmus su bögregi bir dilim aliyorum, sevgiler....

zeynep dedi ki...

Gurme şirine @ Hoş geldiniz..

nanemaydonoz.blogspot.com.gül @ Hoş geldiniz elbette bakıyorum hemen..

birtutamkekik @ Çayın hazırsa bende geliyorum canım:)

çatlakkafe @ Ben teşekkür ediyorum güzel etkinliğiniz ve paylaşımlarınız için..

neslihanınınatölyesi.blogspot.com @ Evet gerçekten bloglar sayesinde pek çok şeyden haberdar olabiliyoruz.Sizde denemek isterseniz muhakkak not düştüğüm yerlere dikkat edin olur mu..

zeynep dedi ki...

berry @ Elbette annelerin yaptıklarının yerini tutarmı işte bizimkiler tembel işi:))Tuz eksikliğini farketmedim ama güzeldi lezzeti..

Gelibolu17 @ Ben teşekkür ederim hayatım biraz karıştırdık ama çözdük sonunda :))

AsOrTiK @ Bence siz dışarıda yemeğe devam edin:))

YeMeK vAkTi@ Canım ya dedim ya ilk iki yufkayıda fazla haşlamasaydım daha bi kat kat olacaktı onlar biraz yapıştı ama lezzeti güzel yaparsın sennn :)

AhLaM'DaN @ Canım biliyormusun bütün arkadaşlarım da aynı şeyleri söyler bana hatta bir arkadaşım var kurmalı farelere gibi seni kurup eve bırakacaksın kapıyı da kapatıp 1 saat sonra geleceksin der :)))Güzel temennilerin için çok teşekkür ediyorum mübalağa ediyorsunuz güzel bakan sizin güzel gözleriniz yüreği güzel dostum, sende dualarımdasın her daim..Rabb.ime emanet ol..

zeynep dedi ki...

mihrican @ Hoş geldiniz.

Mor Menekşe @ Mersi şekerim sizin için:))

anneminkiziyim @ Teşekkür ediyorum sevgiler benden de..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor
ellerine sağlık canım

zeynep dedi ki...

sarımutfak-hande @ Teşekkür ederim..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...