Gizli fermuar, pervaz ve bel kemeri yapımı

Bloglarda gizli fermuarın pervazlı yapımını öğrenmek isteyen pek çok arkadaş gördüm .Ve özellikle eteklerin beline yüzünden makine çeken çok kimse var.Arkadaşlar pervazlı eteklerde bele makine dikişi çekilmez!Çekerseniz şayet hem belde esneme yapar hemde eteğiniz acemi elinden çıkmış gibi basit bir hal alır sevimsiz olur.
Hem pervaz çalışmasını hemde kemer kısmını detaylı görsellerle anlatmaya çalıştım.
 Gizli fermuar ister ayakla isterseniz fermuarı ütüyle açarak eteğe her iki tarafı da ayrı ayrı dikilir.
Eteğin fermuarın altında kalan kısmı bileştirilir.
Astar da hazırlandıktan sonra 
1: Etek ve astar yüzleri birbirine bakacak şekilde iğnelenir
2: Fermuarın başlangıc noktasına kadar iğneleyip arzu ederseniz teyelleyin
3: Fermuar ayağı ile  her iki tarafa da makine çekilir.
1: Yüzünden makine çekilmiş hali
2: Astarında açık kalan dikilmemiş alt kısmı fermuar başlangıcına kadar makine çekilir.
Şimdi en önemli kısmı:
1: Eteğin pervazı ve astarı yüz yüze gelecek pervaz kısmı fermuar açık kalacak şekilde üst üste iğnelenir 
2: Eteğin beden  kısmından görüntüsü
3: Eteğin astar kısmından görüntüsü ( bedenin korsajını  telalıyorum, telalı kısmı etek, telasız kısmı astar olarak düşünün) 
Yazıyorum ama bu ancak gösterilerek anlaşılabiliyor o nedenle görseli büyüterek bakın.
İğnelediğimiz pervazları isterseniz teğellerek ardından makine çekiyoruz .
Sonra köşeleri kesiyoruz.
Ben fermuarı yaptıktan sonra pervazların tamamını birleştiriyorum.Bu nedenle az bir kısmı dikişli.
Köşeleri kesip çeviriyoruz.
elde etmek istediğimiz sonuç budur.
Şimdi bel kısmına gelelim.

Tamamı dikilerek hazırlanan astarı eteğin beline iğneliyoruz.
Buradaki püf noktası bel kemerinin dikerken esnememesi için ince bir şerit kurdele yada astarın boyundan kesilmiş 1,5 cm  enindeki kumaşı bel kemeri ile dikiyoruz "Ayrı ayrı önce kemer sonra ince şerit değil"  kemer, astar ve şerit üçü birlikte dikilecek ki, dikiş sırasında kumaş esneme yapar ve eteğin beli bittikten sonra aa bol oldu demeyesiniz.
Birleştirdiğimiz kemer kısmını yüzüne çevirip  payları astar kısmına yatırıp sadece içinden! makine çekiyoruz.
Asla yüzünden eteğin beline makine çekmiyoruz.
Yazarken anlaşılmadıysa lütfen görsellere tıklayın ve detaylı bakın
Umarım yararlı bir paylaşım olmuştur.
Eteğimin bitmiş halini de ilk fırsatta yayınlayacağım.

16 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

ÇOK GÜZEL ANŞATMIŞSIN ZEYNEBİMM..
EMEĞİNE SAĞLIK CANIM BENİM..
KARDEŞİN ÇOK KEYİFSİZ BU GÜN:(
ÇOK ÖPÜYORUM SENİ..
MUHABBETLE..

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) dedi ki...

Eline dilina sağlık. Çok seymi istemiş olurum bilmem ama şu boyun kısmına pervaz geçirmeyide bir anlatırmısın.
Kolay gelsin.

zeynep dedi ki...

birtutamkekik @ Teşekkürler canım da hayırdır neden keyifsizsin hasta falanmısın yoksa?

TALA (BIRAKTIĞIM İZLER) @ Teşekkürler,
Elbette anlatırım ne demek, aslında şu anda yakası pervazlı bir elbise dikiyorum ama detayları görselleyecek vaktim yok maalesef:( içinde bulunduğumuz 2 hafta inanılmaz yoğunum sonrasında detayları ile anlatayım olur mu canım..

Adsız dedi ki...

Gizli fermuarlarla basım dertte:( bu yüzden fermuarsiz elbiseler dikiyorum ama nereye kadar kacicam:))

. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mine dedi ki...

bizim evde ablam süper bu konularda beceriksizim : ) ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık cnm,gayet açıklayıcı olmuş,ben biraz daha farklı çalışıyorum belki bi gün yayınlarım,nese sevgiler cnm kolay gele :))

zeynep dedi ki...

redrumblefish @ Evet nereye kadar kaçmayı düşünüyorsunuz..:)

Neşvünema bulmak @ Hoş geldiniz.SEvindim katkısı olduysa ne mutlu bana.

mine @ Teşekkür ederim sende mutfakta çok beceriklisin canım.

giyim dikiş @ Teşekkür ederim evet bir kaç yöntem daha var yapılan canım sende paylaş bilmeyenlere katkısı olur elbette..

Unknown dedi ki...

Hem güzel yapmış hem de güzel anlatmışsin.Yakınımda senin yarın kadar bile dikis bilen biri olsa sırtım yere gelmezdi ya;kısmet...

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

çok güzel anlatıyosun hee ben bile anlıyorum düşün artık:)

Fotoğrafların kaliteside çok iyi:)

zeys dedi ki...

cok guzel anlatmıssın gercekten..bende dıkısle ılgıenen bırı olarak cok sevdım gayet acıklayıcı olmus blogunu yenı kesfettım bu arada takıpteyım artık. benımkıne de beklerım.. sevgıler :)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

Rabia Betül @ Tevecühünüz efendim:))

Amak-ı Hayal @ Diyorsun :)) mersi şekercim:))

zeys @ Hoş geldiniz..

nalan dedi ki...

Ankara da hangi semttesiniz?Atölye var mı?
Dersi nerede veriyorsunuz öğrenmek blogumda linkinizi vererek paylaşmak isterim.

zeynep dedi ki...

nalan @ Ankara Keçiören Etlik arasındayım.
Dersleri evimde yada öğrencilerin evinde veriyorum.
Teşekkür ederim ilginize..

Huzur Moda dedi ki...

hala anlamış değilim gizli fermuar dikimini valla sanki bu içinden dikilmiş gibi dikiş hiç görunmuyo off acemym işte

Unknown dedi ki...

bize video ile açıkla lütfeeeeeen :(