Çilek soslu cheesecake

Tarif çikolatalı chesecake ile aynı sadace miktarı arttırdım.
Tabanı için: 
2 paket yulaflı bisküvi
100 gr. tereyağ

24 cm.lik kelepçeli kalıp kullanıldı.

Bisküvileri robotta parçalayıp içine eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırıyoruz.
Pasta çemberine yağlı kağıt serip, karışımı koyarak elimizle bastırıyoruz.

15,20 dakika dolapta dinlendiriyoruz.

Kreması için:
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı un
1 paket labne peyniri ( 300 gr. )
4 çorba kaşığı süzme yoğurt (Normal yoğurt kullandım)
2 yumurta
1 paket vanilya

Bütün malzemeleri çırpıp, bisküvili tabanın üzerine döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25,30 dakika pişiriyoruz.(benim fırınıma göre)

Hamurun ortasının sallanması gerekiyor.
Fırından çıkan cakemizi soğumaya bırakıyoruz.


Çilek sos :

400 gr. çilek (Püre hali 1 su bardağı olmalı)
1,5 Çorba kaşığı şeker 
1 Çorba kaşığı mısır nişastası
Yarım su bardağı su. (100 ml.)
 Kaşığın ucuyla tereyağ (Parlaklık versin diye ben ilave ettim).
 Püre haline getirilen çileklere  tüm malzemeler karıştırılarak pişirilir,ara ara karıştırmak suretiyle ılınmaya bırakılır .
Soğuyan cakenin üzerine ister kalıp içindeyken isterseniz benimkisi gibi sonradan dökebilirsiniz.
Cheesecake ertesi gün yenildiğinde daha lezzetli oluyor.

Not : Cheesecake fırında pişerken fırına uygun bir kasede biraz suyu fırının içinde bırakıyoruz böylelikle cakemiz pişerken çatlamamış oluyor.
Çilek sos tarifi hünerli bayanlardan.

13 yorum:

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Ufff çok güzel görünüyor gerçekten .
Kendimden geçtim tabaktaki bi dilime :)
Ellerine sağlık.

bir kum tanesi dedi ki...

off canım çekti eline sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.olsada yesem canım.çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

melek dedi ki...

ımmm cok güzel gözüküyor ellerinize sağlık bende yapmalıyım canım istedi :)

AHLâM'DaN dedi ki...

bende isterimmm:-))
konyaya kargo var mı acaba??

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Nefiss ötesi görünüyor nefiss..
ben epeydir yapamadım,fırsat olmadı bir türlü..
Canım fena halde çekti..
Ellerine sağlık canım..

Mor Menekşe dedi ki...

Ya şimdi sparişlerden başını kaldırıpta kendini mutlu etemek için böyle şeyler yapamayan ben nolucam ablacım :( ühühühühühühühühü :D şaka bir yana Allahtan yarın davetliyim yiyip yiyip seni anıcam :) bu tarz tatlı olurmu bilmem ama işte sanki yedim yaparız :P ellerine sağlık :D

bir kase lezzet dedi ki...

ellerine sağlık ablacım aldım mmmm mis olmuş
:)

Senem Cabuk dedi ki...

ellerine sağülık canım daha fazla yemek tarifleri bekliyoruz senden :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Zeynep abla :) ne güzel şeyler yapıyorsun ellerine sağlık canım ablam:)))


Anladın sen onu öptüm şekerim bu arada aşağıdaki bluzu çok beğendim:)

zeynep dedi ki...

Şehirler Arası Aşk @ Teşekkürler.

bir kum tanesi @ Teşekkürler.

mutfağabuyrun@ Sevgiler benden de.

melek @ Yapın muhakkak ama dikkatli olun alışkanlık yapıyor:)

zeynep dedi ki...

AHLaMD'aN@ Olur elbette olmaz mı.

Hayat Cafe Tarifleri @ Teşekkürler canım yaparısn hem daha güzelini..

Mor Menekşe @ Oy kıyamam ben sana Yoğunluğun geçince yaparsın bol bol..

zeynep dedi ki...

bir kase lezzet @ Teşekkürler canım..

Senem Çubuk @ Evet tarifler azaldı bu ara değil mi aslında yapıyorum çok ama paylaşmıyorum nedense

YeMeK vAkTi @ Deli kız öpüyorum bende seni canım anladım anladımm:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...