Karamel soslu cheesecake

Tarif çilek soslu cheesecake ile aynı.
Tabanı için: 
2 paket yulaflı bisküvi
100 gr. tereyağ

24 cm.lik kelepçeli kalıp kullanıldı.

Bisküvileri robotta parçalayıp içine eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırıyoruz.
Pasta çemberine yağlı kağıt serip, karışımı koyarak elimizle bastırıyoruz.

15,20 dakika dolapta dinlendiriyoruz.

Kreması için:
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı un (tepeleme)
1 paket labne peyniri ( 300 gr. )
4 çorba kaşığı süzme yoğurt (Normal yoğurt kullandım)
2 yumurta
1 paket vanilya

Bütün malzemeleri çırpıp, bisküvili tabanın üzerine döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 25,30 dakika pişiriyoruz.(benim fırınıma göre)

Hamurun ortasının sallanması gerekiyor.
Fırından çıkan cakemizi soğumaya bırakıyoruz.
 

Karamel sos:
1 çay bardağı şeker
1.5 su bardağı su
1.5 yemek kaşığı nişasta
Bir paket vanilya

Şekeri ocakta kendi kendine karamelize ediyoruz,1 çay bardağı suyu ilave edip şeker eriyene kadar kaynamaya bırakıyoruz.
Nişastayı suyla çözerek şekerin içine vanilya ile ekliyoruz .
Bir taşım kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.(Ben soğuduktan sonra blenderdan geçirdim daha akışkan ve pürüzsüz oldu)

Karameli soğuyan cakenin üzerine ister kalıp içindeyken isterseniz benimkisi gibi sonradan dökebilirsiniz.
Cheesecake ertesi gün yenildiğinde daha lezzetli oluyor.

Not : Cheesecake fırında pişerken fırına uygun bir kasede biraz suyu fırının içinde bırakıyoruz böylelikle cakemiz pişerken çatlamamış oluyor.
Karamel sos tarifi cahidejibek.com dan alınmıştır.

23 yorum:

fikir projeleri dedi ki...

zeynepcim ellerine sağlık nefis görünüyor sevgilerimle:)

birtutamkekik dedi ki...

geliyorumm gülümm çayııı koyy bii zahmett..:))
dayanılır mıı bu lezzeteee:)
ellerinn dert görmesinn gülümm..
öpüorumm gülümm
cici haftalar..

ihlamurcum dedi ki...

Karamel soslu olması çok hoş, ben bunu denerim.Elinize sağlık.

denizkabugu dedi ki...

ne güzel görünüyor öyle ,canım cekti şimdi:))) ellerinize sağlık

Tokideki Ses dedi ki...

çok güzel gözüküyor ellerine sağlık

zeynep dedi ki...

fikirprojeleri @ Teşekkür ediyorum.

birtutamkekik @ Koydum hayatım hazır gel valla dayanılmıyor:)Öpüyorum bende sıkı sıkı..

İhlamurcum @ Teşekkürler deneyin muhakkak çok lezzetli oluyor..

denizkabuğu @ Teşekkür ediyorum canım..

Tokideki Ses @ Teşekkürler..

Swotpisces dedi ki...

valla süper görünüyor, tam denenmeklik, hiç de cizkek yapmadım...

Nalan dedi ki...

kalpler birmiş zeynepcim :) geçende sana seslenmiştim ya cheescake nasıl yapılır diye di :) bende geçen gün yaptım şahane oldu. Karemel soslu denicem bir dahakine eline sağlık arkadaşım .

AHLâM'DaN dedi ki...

senin chiskeklerine de bayılıyorum ben.bende hiç denemedim.
çok lezzetlidir eminim..

Sevgi dedi ki...

bende istiyorum bi dilim..

sarımutfak-hande dedi ki...

isteyen isteyene eee bende istiyorum o zaman:)))
ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

Follow_me dedi ki...

karamele bayılırım. Elerine sağlık. Bende bekliyorum www.bakbuharika.blogspot.com

zeymuran dedi ki...

kek nefıs gorunuyor ellerıne sağlık

annemahsustan dedi ki...

Ne kadar lezzetli gözüküyor, bayıldım walla...Ellerinize sağlık

Ben de yapsam böyle olur mu acep?

Nur K.♥ dedi ki...

Bayılırım cheesecakelere en çok limon ve portakallısını yiyorum ama karamel de nefis gözüküyor :)

bir kase lezzet dedi ki...

CANIM ABLAM..
ELLERİNE SAĞLIK BU LEZZET MÜKEMMEL.
MARİFETLİ ABLACIM.:)))

deeptone dedi ki...

heeeeey sürekli çizkeyk yerim ki.
hem de karamelli uffff.
:)

zeynep dedi ki...

Swotpisces @ Neler kaybettiğinin farkındamısın acaba:)

Nalan @ Ellerine sağlık canım afiyet bal olsun.Yarasın:)

AHLaM'DaN @ Kaçırıyorsun lezzet bombasını Hatice,m...

Sevgi @ Olur.

sarımutfak-hande @ Sıraya lütfen:)

Follow-me @ Hoş geldiniz..

zeymuran @ Teşekkürler

annemahsustan @ Deneyin neden olmasın.

Nur K. @ Birde bunu deneyin.

bir kase lezzet@ Teşekkürler canım

deeptone @ Afiyet olsun iyi yapıyorsun..;9

deeptone dedi ki...

:)
en sevdiğim blog arkadaşlarımdan bir kase lezzet ve bir tutam kekik de var izleyenlerinizde ne hoş. çok sevdiğim okurlarımdır.
:)

habinos dedi ki...

omg çok leziz görünüyorrr :) hımmm canım istedi. mutlu kal.:) uzun zamandır görüşemiyoruz
http://habinos.blogspot.com/

zeynep dedi ki...

deeptone @ Memnun oldum bende..

hobinos @ Teşekkürler canım...Haklısın uzun zaman oldu..

Adsız dedi ki...

Vişnesi karamellisi ortalık yıkılıyo resmen, bi canım istedi ki sorma gitsin :)
Ellerine sağlık canım sevgiler
Gelibolu17

Adsız dedi ki...

Blogdan giriş yapmayınca işte böyle oluyor :)
Gelibolu17

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...