Çıtır Patatesler

Tarif Senem'e ait.
Ve benim en sevdiğim menü:)
Patatesleri doğrayıp soğuk suyun içine alıyoruz. 
Bolca yağı kızdırıyoruz ve soğuk sudan aldığımız patateslerin yarısını tencereye atıp kızartmaya başlıyoruz. 
Püf noktası burası'' dikkat ''tam kızarmadan alıp tel süzgeçte bekletiyoruz. 
Yağın ısısı azaldığı için iki üç dakika daha kızmasını bekledikten sonra kalan patatesleri atıyoruz.
Bunlarda tam kızarmadan alıyoruz.
Patateslerin mutlaka soğuması gerekiyor ikinci kızartmayı yapmadan önce. 
Ve ilk attığımız patatesleri tekrar yağın kızmasından sonra içine  atıyoruz. Bunlarda kızardıktan sonra kalan patatesleri atıyoruz ama yağı tekrar ısındıktan sonra .
İkişer kere de pişiriyoruz patatesleri. 
Ben ilk kızartma kısmında ikinci postayı iyice kızmadan attığım için biraz yamuk oldular.Yani yağın iyice kızmış olmasına dikkat ediyoruz.
Benim gibi mutfakta uzun süre kalamayan biriyseniz ve akşam yemeği için hazırlıyorsanız sabah ilk kızartmayı yapıp dolapta muhafaza edebilir servis yapacağınız zamanda ikinci kızartmayı yapabilirsiniz ki 3,5 dakikada hazır oluyorlar zaten.Ben öyle yaptım.
Bu şekilde ön kızartma yapıp difrizde de saklanabiliyormuş.
Şimdi hani köftenin tarifi derseniz.
Kıyma-kuru soğan-kurutulmuş ekmek*-yumurta
Sarımsak-maydanoz- kr.biber-k.biber-nane-tuz ve köfte baharı.
Şekillendirip çok az yağla teflon tencerede kızartıyoruz.
Klasik mevsim salatam
Domates-salatalık-biber-soğan-maydonoz- taze nane ve taze reyhan.
Nar ekşisi-sıvı yağ ve tuz.
Dolaptan çıkartıp kızartınca  oğlum inanmadı hazır aldığımı düşünüyor hala patatesleri :)
Tabaktakilerin iki katını yedim diyette neymiş hıh:p

*Kurutulmuş ekmek: Artan ekmekleri kurutup robottan geçirerek galeta yerine kullanıyorum.

12 yorum:

Nalan dedi ki...

en çok sevdiğim mama ama şu sıralar yiyemiyorum ya :((

Swotpisces dedi ki...

iyi fikirmiş, ama ben çok kızartma yemiyorum patatesi yaaa...

Noblesse dedi ki...

bende tuzlu suya atıp, buzdolabında bekletiyordum, bir de bunu deneyim, teşekkürler.

Senem Cabuk dedi ki...

canım ellerine sağlık.hazır dondurulmuş patateslerde bu şekilde ön kızartma işleminden geçiyor. Ordan geldi bu fikirde bende.Teşekkür ederim ismimi yazmışsın çok naziksin. Öpüyorum

NİL dedi ki...

ellerine sağlık.Pekiii gerçekten çıtır oluyormu?Hani biraz durunca patates yumuşarya o bakımdan sordum yani.

Tokideki Ses dedi ki...

benim ve çocuklarında en çok sevdiği menü ama bu yaz aylarında pek yapmıyorum çok ağır kaçıyor

Rabia Betul dedi ki...

Patates kızartması deyince akan sular durur benim icin.Şimdilerde patatesleri dograyip baharatla yagla harmanliyor sonra da yağlı kagit serdigim fırın tepsisinde fırına sürüyorum.Yağda kızarmış gibi asla olmuyor fakat sağlıklı ve zahmetsiz üstelik lezzetli olması cazip geliyor bana.
Bu tabak elime geçse saglık filan umurumda olmazdı ya,size afiyet olsun...

otuzundansonra dedi ki...

ellerine sağlık nefis nefis,sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...

aldım canım tabağı hazır kızarmışşşşş.
ellerinize sağlık....

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Benimde en sevdiğim menü hergün yesem bıkmam sanırım patatesi :)
İlginçmiş kızartma şekli hiç duymamıştım böyle denemek istiyorum çıtır çıtırsa yapmaya değer kesinlikle :)
Ellerine sağlık :)

deeptone dedi ki...

en sevdiğim yemeklerden.
hemen deniyiciyim.
:)

zeynep dedi ki...

Teşekkürler sanırım ortak fikir kızartmayı hepimiz seviyoruz.Bence denenmeli....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...