Karamelli Kedi Dilli Pasta



Hayatım ben evdeki malzemelere göre tarifi değiştirdim biraz.
Sizler birde orjinal tarife bakın.
Malzemeler
400 gr Kedi dili
300 gr labne peyniri 
2 paket krem şanti
1 su bardağı süt (krem şanti için)
Kedi dillerini ıslatmak için süt
Arası için şeftali (orjinal tarifte muz var)
Üzeri için ceviz ve damla çikolata kullandım 
       Yapılışı:
İlk olarak krem şantileri bir su bardağı sütle çırpıyoruz.
Üzerine labne peyniri ekleyek çırpmaya devam ediyoruz.
Labne peyniri damak tadınıza göre az veya çok ekleyebilirsiniz. 
Çırptığımız kremayı dolaba kaldırıyoruz.
Kedi dillerini kelepçeli kalıbın boyuna göre ayarlayarak kesiyoruz.
Sütle ıslatıp ilk önce kenarlarına dik olarak dipdibe diziyoruz.
Sütle ıslatırken çok hızlı olmanız gerek çok çabuk yumuşuyor.
Sonra tabanını sütle ıslattığımız kedi dillerini yerleştiriyoruz.
Kremanın bi kısmını kedi dilinin üzerine yayıyoruz ve tekrar sütle ıslattığımız kedi dillerini yerleştiriyoruz. Üzerine doğradığımız şeftalileri diziyoruz (arasına damla çikolata serpiştirdim hatta kapladım..:) 
En üstede kalan kremamızı sürüp dolaba kaldırıyoruz.
1 çay bardağı şeker
1.5 su bardağı su
1.5 yemek kaşığı nişasta
Bir paket vanilya 

Kaşığın ucuyla tereyağ
Şekeri ocakta kendi kendine karamelize ediyoruz,1 çay bardağı suyu ilave edip şeker eriyene kadar kaynamaya bırakıyoruz.
Nişastayı 1 su bardağı suyla çözerek şekerin içine vanilya ile ekliyoruz .
Bir taşım kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.(Ben soğuduktan sonra blenderdan geçirdim daha akışkan ve pürüzsüz oldu)

Dolapta dinlendirdiğimiz pastanın üzerine döküyoruz.
Ceviz fındık çikolata parçaları ile süsleyebilirsiniz.

Not :Orjinal tarifte ara katlarına kedi dili, muz, üzerine fındık ve kremalı karamel sos kullanılmış.
Benim kelepçeli kalıbım büyük olduğundan 400 gr.lık kedi dili yetmedi aralarına, evdeki malzemelerle biraz değiştirerek yaptım pastayı bu haliyle bile inanılmaz lezzetliydi.Malzeme eksiksiz olduğunda asıl tarifi de denemek istiyorum.
Normal pastalara göre biraz ağır gelebilir çok pasta sevmeyen birine ama benim damak zevkime çok uygun:)

12 yorum:

deeptone dedi ki...

tatilde değilim kiiii o bir öykü. kurgu kahramanım çağlayı tatile gönderdim. hımmm hem kedi dili hem karamel ha. yapılır buu.
:)

mavii dedi ki...

çok güzel olmuş zeynepcim geçen bende büyük kalıpta bu pastadan yapmak istedim ama bir paket kedi dili yetmez diye vazgeçtim tramisuya çevirdim tarifi:) sunumu çok şık olmuş elerine sağlık deniycem bu tarifi

gül kokuları dedi ki...

Görüntü süper tadı için de denemek lazım afiyet olsun

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Vayyy vayyy vayyyyy süpersin :)
Ama seninki daha güzel olmuş yaaaa
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor tadından eminim zaten :)
şeftalili damla çikolatalı ve karamel sos of of :) Bende senin karamel sosunu denicemmm :)
Teşekkür ederim çok :)

FADİŞ dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık:)

siyahkuğu dedi ki...

Şu kedi dilini bir türlü yiyemedim gitti:)) ellerine sağlık:)

Gelibolu17 dedi ki...

sen pastanın hepsini ye ben o kurdelayı istiyorum kadınn :)

ellerine sağlık,selamlar :)

Allah ne verdiyse dedi ki...

zeynebim pasta deyince neden akan sular duruyor bende .
denenmeli kedi dilini severim
hayirli bir hafta dileklerimle

reyhane dedi ki...

Ne hoş bir estetik pastaya kattığın...

zeynep dedi ki...

deeptone @ Sen o kadar gerçekci yazıyorsun ki ayrım yapamıyorum:)

mavii @ Deneyin muhakkak beğeneceğinizden emimin:)

gül kokuları @ Teşekkürler.

Şehirler Arası aşk @ Ben teşekkür ederim canım yok seninkisi de süper zaten görüntüsüne mest olmuştum:)

zeynep dedi ki...

FADİŞ @ Teşekkürler..

siyahkuğu @ Deneyin muhakakk..

Gelibolu17 @ Olurr:P

Allah ne verdiyse @ Bende canım ya karşı koyamıyorum :)teşekkürler sana da hayırlı haftalar..

Sevil Aslan dedi ki...

güzel şeftalilerin olduğu şu dönemde bende şeftaliyle denemek isterim ellerinize sağlık nefis görünüyor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...