Konsantre Erik Suyu _Ev Yapımı

Hafta sonu kayınvalidemin bahçesinden topladığım eriklerle yaptım meyve suyunu.
Tarif Cahide Sultan,a aid.
Yapım aşamalarını ayrıntısıyla anlatmış sevgili Cahide..
Ölçüler 2 kg. olarak verilmiş.Benim eriklerim yaklaşık 3 kg. kadardı.
3 kg. erik.
4 su bardağı  toz şeker.
Yeteri kadar su.
Yıkanıp ayıklanan eriklerin üzerini suyla doldurup kaynamaya alıyoruz.
Eriklerin kabukları soyulup çatlayıncaya kadar kaynatıyoruz .
Yaklaşık 5 dk.(Benim eriklerim sadece bir kaç saat önce dalından koparıldıklarından kaynar kaynamaz çatladı ve altını kapattım)
Tencerenin kapağını kapatıp soğumaya bırakıyoruz bu sırada erikler dibe çöküyor.
Soğuyan erikleri tülbent yardımıyla süzüyoruz ve bir süre bütün suyu süzülene kadar yüksek bir yere asarak bekletiyoruz.
Suları süzülen eriklere şeker ilave ederek cıvık pekmez kıvamını alıncaya dek kaynatıyoruz.Kaynama esnasında kenarda biriken köpükleri alıyoruz.(Parlak bir meyve suyu elde edebilmek için)
Soğuduktan sonra arzu ettiğimiz kadar su ile sulandırarak keyifle içiyoruz.
Su yerine maden suyu ile inceltilirse aromalı maden suyu elde edebiliyormuşuz.
Soğuduktan sonra ağzı kapatılarak ışık görmeyen serin bir yerde saklanan meyve suyu en az bir yıl  dayanıyormuş.
Her tür meyve ile yada çeşitli meyveleri karıştırarak da yapılabiliyormuş.

10 yorum:

Swotpisces dedi ki...

nasıl lezizdir şimdi o , eline sağlık... :)

designbyeda dedi ki...

ayy ayy ayy içmeye doyamam,bayılırım.ev yapımı meyve suyunundan daha iyi ne olabilir ki!
afiyetle için, sevgiler

meleğin oyuncakları dedi ki...

ımmm..bu susuzlukta çok iyi gelirdi :) eline sağlık hemen denemek lazım..

Sevil Aslan dedi ki...

olsa şimdi soğuk soğuk ne güzel içilir :)ellerine sağlık zeynepcim..:) bende böyle meyve sularını maden suyuyla karıştırıp içmeyi çok seviyorum..
sevgiler..

Şirince Tatlar dedi ki...

Ben de geçenlerde Cahide hnmın ev yapımı limonata tarifini uyguladım çok nefis oldu.ev yapımı olsunda yeterki hepsinin tadı ayrı bir leziz oluyor.İçine ne katıldığını biliyoruz en azından:))Senin erik suyu da gel beni iç diyor eline sağlık:))

deeptone dedi ki...

hey hey hey yapıcim bunu oh oh buzlu karpuz suyu gibi iyi gelir yaz yaz.
:)
amaaaağğğğ kayınvalidem yok du gidip pazardan erik alayım.
:)

gül kokuları dedi ki...

Ellerine sağlık bizim mutfagın daimi konuklarıdır Yaptığım meyve suları ve kompostalar ayrıca hoşaf ve meyve ekşileri..
Erik suyunu devamlı yaparım ama 1 yıl saklamayı ilk defa duyuyorum çünkü isterseniz buzdolabında saklayın bozulur diye biliyorum.

deeptone dedi ki...

heeeeey hadi iki mimi de yapsanaaaaa.
ama çok az ortaya çıkıyosuuun.
:)

bir kase lezzet dedi ki...

CANIM ABLAM ÖZLEDİM SENİ..
BENDE MEYVE SULARINI KENDİM YAPARIM.
SAĞLIKLI YAŞAMAYA GAYRET EDİYORUM... ELLERİNE SAĞLIK..

sema dedi ki...

Elinize sağlık.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...