Bebe Yaka " Kalıbı, dikişi ve pervaz takılması"

Yine sık sorulan sorulardan birini tüm detaylarıyla anlatmaya çalıştım.Umuyorum yararlı olacaktır.
Görselleri yapım aşamalarıyla sıraladım.
1)Basit bebe yaka kalıbı ön ve arka bedenin omuzlarını birleştirip arka ortasına + 2cm eklenerek çevresinden alınan ölçüyle yapılır.
Görseldeki gibi çizip istenilen ölçüde genişlik verebilirsiniz
2) Kumaş üzerinde ön ve arka bedeni karşılıklı getiriyoruz.
3) Omuzları dikiş paylarını kıvırarak iğneliyoruz ve yaka çevresini alıyoruz.
1)Benim yakam tam sıfır değil biraz daha oyuk bir yaka.
Belirlediğim yakanın arkası bütün olmadığından ilk görseldeki + 2 cm eklemeyi vermedim!
6 cm çapında çıkardığım standart ölçülerdeki yakayı tercihime göre şekillendirerek önleri 5.5, omuz kısımlarında biraz daha inceltip 5cm genişliğinde bir yaka hazırladım.
Düz boy ipliğini ve omuz çizgisini kalıptaki işaretlerinden almayı unutmayın!
2)Çift kat kumaşa yerleştirerek kesiyoruz.
                                 Yakanın dikimi ve bedene takılması
1)Omuzlar karşılıklı getirilir.
2) Ön ve arka bedeni üst üste getirip iğne yada teyel yardımıyla tutturup makine dikişi ile sabitliyoruz.
3)Kalıbını 2şer adet kestiğimiz yakaları üst üste getirerek kenarlarını yine teyelleyebilirsiniz.
4) Yaka dış kenarlarına makine dikişi yapıyoruz.
1) Makine çektiğimiz yakanın yuvarlak kenarlarına küçük çıtlar atarak çeviriyoruz.
Üçgen küçük kesikler atarsanız güzel yuvarlak dönüşler kazanırsınız.
2) Yüzünü çevirip dış kenarına teyel alıyoruz.
3) Ütüledikten sonra yaka hazırlanmış oluyor.
1) Yakayı omuz ve ön işaretlerine dikkat ederek bedene iğneliyoruz. (İğneyle gösterdiğim yer omuz çıtıdır)
2) İsterseniz yine makine dikişinden önce teyelleyebilirsiniz.
3) Makine dikişi çektiğimiz yaka hazır
Ön ortasındaki açıklık model tercihim
Kalıbın beraberinde pervaz verilmemişse yine ilk görselde anlattığım gibi ön ve arka beden üzerinden çıkarabilirsiniz.
Bedenler teker teker kağıt üzerine yerleştirilerek yaka ve kenar çizgileri bedenin aynısı gibi alınır.
Pervaz genişliği 3cm. dir.
Beden üzerinden pervaz alımını ayrı bir yayında anlatayım size.Burada kalıpla verildiğini düşünerek çalışıyoruz.
1) Pervazların omuz dikişleri karşılıklı getirilerek makine dikişi ile sabitlenir.
2) Beden üzerine omuz, ön ve arka yaka işaretlerine göre kumaşın yüzü yakaya bakacak şekilde iğneliyoruz.
Benim yaka modelimin arkasına 7cm açıklık bırakarak birit düğme ile kapatmayı tercih ettim.
Pervaz takma aşamasında birit iliği önceden hazırlayıp arka ortasına yerleştiriniz.
1) Yaka üzerine yerleştirdiğimiz pervazın makine dikişi yapılır.Makine dikişinden önce yine teyelleyebilirsiniz.
2) Dikişi tamamlanan pervazın payları inceltilip yuvarlak kısımlarına küçük çıtlar atıyoruz ve çeviriyoruz.
1) Çevirdiğimiz yakanın beden üzerinden makine çekiyoruz.
Beden üzerinden makine dikişi çekerken görünmemesi için ön ortasında açıklık bırakıyorum.
2)Dikişi biten yakanın ütüsünü de yaparak tamamlıyoruz.
Modellerimde kalıpsız çalıştığımdan tercihime göre şekillendirmeler yapabiliyorum.
Dikişlerimde ne teyel ne iğne asla kullanmam, küçük çıtlar işimi göruyor, sizler arzu ederseniz tüm teyel çeşitleriyle işaretlemeleri yapabilirsiniz.
Seçtiğiniz bebe yakanın arka ortasına açıklık yok ise biye ile de temizleyebilirsiniz.

Not:Bu son kısmı isteyen üzerine alınsın!
Hiç bir zaman en iyisini biliyorum diye sanal ortamda kimseye ders vermeye kalkışmadım.Öğretmenliğini yaptığım halde.!Sadece bildiklerimi paylaşıyorum.
Yayınlarım sonrasında yok öyle yapılmaz bu şekilde yapılır dikilir gibi kimse ders vermeye kalkmasın! her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.Ben 20 yıldır bu işi yapıyorum hangi teknikle yapılması gerek hepsini bilirim nasıl işime gelirse o şekilde yapıyorum.






18 yorum:

ANTİGONE dedi ki...

fotoğraflar da anlatımın da çok açıklayıcı olmuş zeynepçim. ben çok yararlandım, teşekkür ederim. bu arada sen de bilirsin, bizim memlekette herkesin aklı kendisine fazla gelir, o yüzden sağa sola dağıtır. sen takılma bunlara. ürettiklerini zevkle takip ediyorum, paylaşmaya devam ;D

zeynep dedi ki...

ANTİGONE @ Teşekkürler canım umuyorum yararlı oluyorumdur.
Haklısın bu konuda sadece kendi tekelindeymiş davranıyorlar maalesef genelde gülüp geçiyorum ama bazen rahatsız edici boyutlarda olabiliyor.
Neticede paylaşmak için buradayız.
Bende seni keyifle takip ediyorum her zaman.

Unknown dedi ki...

Çok ayrıntılı guzel bir anlatım olmuş,teşekkür ederim.Dikkate almayın böyle insanları.Her yiğidin bir yoğurt yiyisi var dediğiniz gibi.Terzilik Oscar'ı filan yok neticede diktiğin ürün giyeni,bakanı ve de dikeni memnun etmişse kimseye laf düşmez.

fatma dedi ki...

neiioldu çok teşekkürlerr

Pınarın Dünyası dedi ki...

Ya bana öyle karışık görünüyor ki anlatamam makina aldım ama bilgim sıfır kursa gitmem gerekirmi kendim baş edebilirmiyim hala düşünmekteyim ve açıklamalı postlarınız için çok çok teşekkür ederim :)

gül kokuları dedi ki...

Çok güzel bir anlatım olmuş. Ellerine emeklerine sağlık.
Bence takılma o yorumlara, kime ne.
Kendim beğeniyorum ve başka beğenenlerde varsa, sonuçta kendimizce paylaşımlarımız bunlar,
Üstelik sen ustasın da.
Sevgiler

gül kokuları dedi ki...

Çok güzel bir anlatım olmuş. Ellerine emeklerine sağlık.
Bence takılma o yorumlara, kime ne.
Kendim beğeniyorum ve başka beğenenlerde varsa, sonuçta kendimizce paylaşımlarımız bunlar,
Üstelik sen ustasın da.
Sevgiler

fuzuli dedi ki...

Anlatım için teşekkürler

çaktırmadan resimleri aşırdım lazım olunca bakmak için :D
unutkanlık var da azbiraz...

Huzur Moda dedi ki...

Kimseye aldirma yoluna devam et demisti cok degerli biri bana:-). salla abla ....

Herkedin modaci olup bin paraya sattigi adini tasarim dedigi parcalarin zebil oldugu su sirada sen ogretici post yapiyorsun kime ne...

zeynep dedi ki...

Herkese çok teşekkür ederim arkadaşlar desteğiniz ve güzel yorumlarınız için.

Son kısım kime söylediyse o kendini biliyor.Aldırmıyorum çok zaman gülüp geçiyorum da farkında olduğumu bilsin diye yazdım:)

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Bu kadar detayli ve guzel dikise kim ders vermeye curet etmis ki? Bunu ancak blog yaoan bilir; tek tek fotograf cek, isini gucunu ikide bir birakip tabii, sonra onlari yukle, kes, ayarla, yazi yaz duzenle... Sonra gelip biri ahkam kesince insanin hevesi kaciyor tabii. Sizinki kacmasin, cok sevindim ziyaretinize, benim isime cok yarayacak bu bilgiler. Elinize saglik.
Sevgiler,
Esra

fundaModa dedi ki...

çok güzel anlatmışsın. takibimdesin... ben de beklerim...

zeynep dedi ki...

esra @ Teşekkürler desteğin için..

funda moda @ Pek tabi teşekkürler..

Esma Ünlü dedi ki...

çok açıklayıcı olmuş tatlım
son yazdığın paragrafa canı gönülden katılıyorum
kim ne kadar profesyönel olursa olsun herkesin tekniği faklı birkere
valla beğenmeyen izlemesin dimi ama tatlım :))

Adsız dedi ki...

ben ilk defa yakanın bu kadar güzel tarif edildiğini gördüm o kadar karışık anlatılıyorki kaçtane kumaş attım.Şu dönemde kimse kimseye bir şey öğretmezken sizin insanlara bu tür bilgileri vermeniz çok güzel .Allah razı olsun..

Adsız dedi ki...

merhaba;
gerçekten de çok güzel açıklamışsınız. Diğer sitelerde okudukça kafam daha da karışıyordu. Benim gibi dikişe yeni başlayanların faydalanabileceği bir post olmuş. emeğinize sağlık.....teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Kesinlikle cok guzel aciklanilmis. Tam ihtiyaçtan araştırma yaparken cok faydali... Teşekkürler...

Unknown dedi ki...

Harika bir anlatım teşekkür ederim bende dikim yapmaya başladım ve ufak tefek hatalarım oluyor doğal olarak. Ayrıca sayfama da beklerim giyim dekorasyon dikiş teknikleri ile ilgili paylasimlarım var www.tesetturveblog.com