Humus

Tarsus.un başlıca mezelerinden olan humusu ilk kez tatma fırsatı buldum.
Tarif dünürümüz olan Şerife hanıma aittir.

1 su bardağı nohut haşlanır ve blenderden geçirilir.
4,5 diş sarımsak ince ince kıyılır.
1 Su bardağı tahin.
1 Limon suyu.
Kimyon.
Yapımı:
Tüm malzemeler eklenerek  kısık ateşte krema kıvamını alana dek karıştırılarak pişirilir.
Göz göz olacak kıvamdaki humus servise alınır.
Tereyağı pul kırmızı biberle kızdırılarak humusun üzerine servis edilir. ( Tereyağı döküldüğünde cosssss sesi çıkarmalı imiş)
Toz sumak ve ince kıyılmış maydanoz serpilerek afiyetle tüketilir.



12 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

hatayda yemiştim en son
ellerine sağlık çok güzel görünüyor

Huzur Moda dedi ki...

bende bunun sossuz olanını yapmıştım ama çok hoşlanmamıştım. sanırım lezzeti üstündeki biberi ve sosu. denemek lazım tekrardan ellerine sağlık

Şehrinaz dedi ki...

bir kere misafirlerime yapmıştım çok beğenmişlerdi :)
emeklerine sağlık arkadaşım...

Mehtap dedi ki...

hııım ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis nefiss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Merve dedi ki...

bir trabzonlu olarak sadece adını duyduğum bir yemek humus.. ben de hala yeme şansı bulamadım.. ama aşureyi sırf görüntüsünden dolayı yıllarca yiyememiş biris olarak bunu ne zaman tadarım bilemiyorum :)
ellerine sağlık zeynep :)

Gurme Şirine dedi ki...

humus yaklaşık 3 yıl önce eşim askerdeyken yani İskenderundayken yemiştim :))
hoş bir tadı vardı...
ellerine sağlık canım...

Rabia Betul dedi ki...

Elinize saglık,guzel görünüyor.Ben de tembel işi hazır tozlarından alıp yaptım ama tadı daha çok leblebi gibiydi.Usenmeyip bir de bunu deneyeyim.Blogumu Mayıs'tan beri guncelleyemiyorum maalesef.Blogda yayınlayabilecegim bir eserim de,bloğuma ayirabilecek vaktim de olmuyor.Vaktim olsa bile bilgisayar için sıra gelmiyor cocuklardan.1 aydır yakında iki yasını bitirecek olan kızıma manto dikiyorum;yani durum çok vahim:))Hamdolsun hayattayım,cocuklarımla alakalı mesguliyetlerim var,kendime çok az zaman ayirabiliyorum fakat bundan yakınmıyorum.İlginiz için teşekkür ederim.Sizi beğeniyle bazen de gıptayla takip ediyorum.Sevgiler...

reyhane dedi ki...

Eline sağlık, ben pek sevemedim humusu daha önce denemiştim de..

AHLâM'DaN dedi ki...

bende yiyip sevenlerdenim bir iki kezde denemiştim ve ev halkınında hoşuna gitmişti..eline sağlık...

zeynep dedi ki...

sarımutfak-hande @ Teşekkürler.

Huzur Moda @ Evet canım üstteki sosu lezzet veren yoka bende sevmedim diğer halini.

Şehrinaz @ Teşekkür ediyorum canım ya zaten senin sofralarda kalıyor gözüm hep:)

Mehtap @ Teşekkürler..

mutfağabuyrun@ Sevgiler benden de.

Merve @ Sevgili Merve bende sizin mıhlamanızı yiyemedim ama hep aklımda bilemiyorum ne zaman tadarım:)

Gurme Şirine @ Teşekkür ediyorum ever Akdeniz yöresine aid sanırım .

zeynep dedi ki...

Rabia Betül @ Sağlığınız sıhhatiniz yerinde ise varsın gncellemeyin uzun süre göremeyince merak ettim doğrusu.
Ah teşekkür ederim.Sevgiler benden de..

reyhane @ Farklı bir lezzeti var bana da çok yabancı:)

AHLaM'DaN @ Tabi seversin senin damağına uygun nede olsa:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...