Çikolatalı Süt Reçeli


Cahide.de gördüğümde çok şaşırdığım bir tarifti süt reçeli Mutlaka denemeliyim derken sağılan sütten yapılmasının çok daha güzel olacağını okuyunca biraz beklemek durumunda kaldım.
Kayınvalidemlerin köyde yaşamaları sebebiyle  akşam sütünü sağdırıp ertesi gün yaptım hemen:)
Yalnız acı bir gerçek yine tokat gibi çarptı yüzüme." Sağılan sütün kıvamı ayran gibiydi, peki o sütse bizim hazır aldıklarımız ne! "
Bana çikolatalı süt reçeli daha cazip gelince onu yaptım.

Malzemeler

  • 5 su bardağı süt
  • 2/3 su bardağı şeker (bir bardağın üçte ikisi)
  • Yarım çay kaşığı karbonat
  • 60 gr. bitter çikolata
Yapılışı:
  • Süt ve şekeri tencereye koyup kaynamaya bırakın. Derin bir tencere kullanın çünkü karbonat eklenince köpürüp kabarıyor. Kaynamaya başlayınca içine karbonatı ekleyin. Çırpıcıyla karıştırın.
  • Kaynamaya devam ettikçe sütün rengi değişmeye başlayacak. Reçeli yalnız bırakmayın ki dibe tutmasın.
  • Orta hararetli ateşte ara sıra karıştırarak 1 saat kadar pişirin. Süre daha da uzayabilir. Benim reçelim 45 dakika da oldu.
  • Kaşıkla alıp akıttığınızda cıvık muhallebi kıvamında olması lazım. Bekledikçe katılaştığı için çok aşırı koyulaştırmayın.
  • Ocaktan almadan içine çikolatayı kırıp atın. Ocağın altını kapatın. Homojen bir kıvama gelene kadar karıştırıp kavanoza dökün. Soğuduktan sonra ağzını kapatıp buzdolabında muhafaza edin.
  • İçine çok ince öğütülmüş fındık veya fıstık eklenebilir.
Not: 1 kg. sütten 200 gr ancak çıkıyor.Küçük bir kase kadar.

19 yorum:

Huzur Moda dedi ki...

immmmm ortaya cikan bana bile yetmesede lezzeti parlaklihi guzel gorunuyor..ilk firsatta deniyecemm..

Eslem Esma Ünlü dedi ki...

süppperr bişi bu denemeli muhakkak :))

Ayten dedi ki...

Çok değişik,ellerine sağlık :)))

AHLâM'DaN dedi ki...

zeynebim bende nasip olursa deneyeceğim
ama deneyene kadar o sürülmüş parçayı alayımmı

Swotpisces dedi ki...

ayyy organik yani desenize... :)

fuzuli dedi ki...

hmm
ilginç bir tarif,
uzun zaman dayanır dimi bu
o kadarcık şey hemencik tükenir ama :)

meleğin oyuncakları dedi ki...

hmmm çok güzel gözüküyor hemen denemek lazım mrk ettim :) aline sağlık zeynep abla..

mavii dedi ki...

merhabalar canım:)
Daha önce yapmıştım süt reçelini biraz dibi tutsada çok güzel karamel tadıyor :) Tesadüf şu ki bende geöen bu tarifi okudum denemek istiyordum çok denk geldi ama çiğ sütü nerden bulacam ki:( Bende paket süten yapayım bakalım nasıl olucak :)
Afiyetle yiyin canım
sevgiler

Seyyah Gül dedi ki...

İLK DEFA DUYUYORUM DESEM
NE DERSİNİZ ACABA
ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK

Rabia Betul dedi ki...

Ben de "Bir kase lezzet"Ayse Hanim'in blogunda görüp yaptım gercekten çok lezzetli oldu.Orjinal adı "dulce de leche".Çizkek yaparken kullanmıştı Ayse Hanim fakat ekmekle beraber de guzel gidiyor.Çikolata koymayı düşünemedim,bir daha yaptığımda bunu denerim insallah.Afiyet olsun..
Kutu süt almıyorum çok mecbur kalmadikca,icinde ne olduğu belli değil.Maalesef bu noktada güvenilir marka diye bir kavram da yok benim için:(

nursen aksoy dedi ki...

mımm çok güzel olmuş,ellerinize sağlık..çikolatalısını hiç duymamıştım..hemen yapıp deneyeceğimm..blogunuza yeni üye oldum..herşey çok keyifli ve güzel ellerinize sağlık..banada beklerim,sevgiler..nurşen..www.nurlumutfakta.blogspot.com..

Şehrinaz dedi ki...

Bende tadini cok merak ediyorum ama bir turlu yapadim :) emeklerine saglik arkadasim...

elçin dedi ki...

bende geçen pazar süt alıp yapmıştım tadı çok güzel fakat sanki biraz karbonat kokusu aldım.(ben çikolata koymadım).sizde böyle bir koku aldınızmı.

Saadet Yamak dedi ki...

Pastalarda da kullanılabiliyor çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık.. Zannedersem taplonni moloko deniyor unutmadıysam rusyadayken alıyorduk sarımtrak şekerle koyultulmuş süt bazen kakao karıştırırdım genelde çocuklarım her türlüsünü severdi katkısız olduğu için rahatlıkla alırdık.. teşekkürler paylaşımınız için:)

zeynep dedi ki...

Huzur Moda @ Bu ara bir süt reçeli furyası var yapmalısın hemen:)

Eslem @ Dene kesinlikle geç bile kaldın..

Ayten @ Teşekkürler evet neden bu kadar bihaber kalmışım dedim.

Ahlamdan @ Al gülüm şifa olsun.

Swotpisces @ Tam organik hemde..

fuzuli @ 1,2 ay dayandığı söyleniyor azar azar yapıp tüketmeli gerçi bizimki bir gün bile kalmadan tükendi ama:)

zeynep dedi ki...

meleğin oyuncakları @ Teşekkürler canım dene tabi ki eminim seveceksin.

mavii@ Zaten çok meşhurmuş ama ben bilmiyormuşum bakalım sizde hazır sütle deneyin nasıl olacak paylaşın ama mutlaka olur mu çünkü çiğ süt her zaman bulamıyoruz.

Seyyah Gül @ Ahh bizde ilk defa duyduk zaten:)

Rabia Betül @Canım kutu sütlerde var güvenilir helal sertifikalı sütler istersen Gimdes.org. bak.
Evet araplar sıklıkla kullanıyormuş ama zaten dünya genelinde çok yaygınmış yeni öğrendik maalesef..

zeynep dedi ki...

nursen aksoy @ Hoş geldiniz..Tabi ki geleceğim ziyaretinize.

Şehrinaz @ ahh çok şaşırdım nasıl yapmadın fırsat mı kalmadı acaba:)

elçin @ Hayır karbonat kokusu gelmedi bana hiç alanı da duymadım acaba fazla koymuş olabilir misiniz. Ama çikolatalı deneyin onda hiç olmaz zaten.

Saadet Yamak @ Ah evet dünya genelinde meşhurmuş ta ben bilmiyormuşum..Sadece pasta değil kek kurabiye çok fazla kullanım alanı var.Teşekkür ederim güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için..

gooogoook dedi ki...

Bu çok ilginç tarifi ilgiyle okudum, şaşırdım kaldım. Mutlaka denenmeli, hem de çok kolay. Elinize sağlık.

Senem Cabuk dedi ki...

evet canım sende yapmışsın görmemeiştim kusura bakma ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...