Tavuklu Karnıyarık

8,9 Adet orta boy tombik patlıcan
Kızartmak için sıvı yağ.
Sıcak su
İç harcı:
500 gr. tavuk bonfile  yada but kısmı olabilir.
2 adet kuru soğan
4,5 Adet sivri biber
4 adet orta boy domates
3 diş sarmısak
Biber salçası
Maydanoz
Tuz,karabiber ,kırmızı biber ve kekik.
Üzeri için :
Kaşar peyniri
Kekik
Kırmızı biber.
Yapılışı :
Aralıklı soyulmuş patlıcanları kızgın yağda kızartıyoruz.
Kızarmış patlıcanları yağdan çıkartıp hemen sıcak suyun içine alıyoruz
2,3 dakika bekletip fırın için uygun bir kaba alıyorum
( Tüm kızartılan patlıcan yemekleri için bu tekniği kullanıyorum, bütün yağ suda kalıyor ve çok daha hafif lezzetli bir yemeğimiz oluyor)
Az sıvı yağ içine soğanları ve biberleri ince ince doğrayarak hafif pembeleştiriyoruz.
Robottan geçirip kıyma haline getirdiğimiz tavuk göğsünü ilave ediyoruz.(ince kuşbaşı da yapılabilir)
Tavuklar biraz difrizde beklerse robottan geçirmek daha kolay oluyor.
Rengi değişen tavuklara salça,domates,sarımsak, baharatlar ve maydanozu da ekleyerek 5,10 dakika daha soteliyoruz. Kızarttığımız patlıcanların içini hazırladığımız harç ile dolduruyoruz.
Ağzını alüminyum folya ile kapatıp  fırında 30 dakika kadar pişiriyoruz.
Folyoyu çıkartarak rende kaşar peyniri, kekik ve kırmızı biber serperek peynirler eriyip hafif kızarmaya başlayınca alıyoruz.
Afiyet olsun..


7 yorum:

tokideki ses dedi ki...

karnı yarığın tavuklusunu da daha yeni duydum değişik bir tat olsa gerek :) denemek lazım.

Seyyah Gül dedi ki...

TAVUKLU KARNIYARIK NE YEMİŞİM NE DUYMUŞUM
AMA DÜŞÜNDÜMDE NEDEN OLMASIN
ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYOR
ELLERİNİZE SAĞLIK

Fatma Başaran dedi ki...

ben tavuktan ve kıymasından bir sürü yemek yaptım ama bunu hiç denemedim.güzel bir lezzet olmuş belli ellerine sağlık.

reyhane dedi ki...

Tavukla patlıcanı çok yakıştırırım ben de.

Syhn dedi ki...

hiç tavuklu yemedim yaw. merak ettim ki nasıl..

Şule YANIK dedi ki...

ellerinize sağlık.nefis görünüyor.

Yemekler Pişti dedi ki...

İlk kez duydum valla bugüne kadar hep kıyma kullandık bu hafta mutlaka deniyeceğim, umarım sizinki gibi lezzetli yapabilirim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...