Rus Çorbası ( Borş çorbası)

Bu dönem ki kursiyerlerimden birisi Rus bir bayan.
Larisa, dikiş konusunda da mutfakta olduğu kadar çok yetenekli!
Onların toplumunda "dikiş bilmeyen kadına kadın " demezler_miş!!
Her dikiş dersimizde kendi kültürlerinden  farklı bir lezzetle tanıştırıyor beni. Fırsat buldukça hepsinden yapmak istiyorum.
Bu çorba Rusların olmazsa olmaz geleneksel yemeklerinden_miş bizdeki kuru fasulye gibi!
Son derece sağlıklı ve lezzetli, üstelik metepolizmayı hızlandırıyor ve tok tutuyor.
Rengine bayıldığım, öksüz doyuran çorba.Çünkü çeşit çok, tüm malzemelerle koca bir tencere dolusu oluyor:)
Larisa'nın tarifiyle, oğlumun biraz burun kıvırdığı ama eşimin çok beğendiği Rus çorbasının yapımı.
Malzemeler:
  • Et yada kemik suyu.
  • 3 adet kuru soğan.
  • 2 Adet orta boy patates
  • 3 Adet kırmızı pancar
  • 3 Adet orta boy havuç
  • 4,5 Diş sarımsak
  • 1,5 Limon suyu
  • Tuz ve karabiber 
  • Maydonoz.
  • Beyaz lahana.
Yapılışı:
  • Büyük boy bir tencereye kuşbaşı doğranmış etler üzeri suyla tamamlanarak haşlanmaya bırakılır.
(Ben kurban bayramından dolapta bulunan kemik parçalarını düdüklü tencerede 1 saat haşladım sonra üzerindeki etleri  bıçakla minik parçalara ayırdım)
  • Büyük bir tavaya biraz sıvı yağ ilavesiyle soğanlar piyaz doğranır.
  • Patatesler rendelenir.
  • Pancarlar rendelenir
  • Havuçlar küp küp doğranır.
  • Sarımsaklarda ince ince doğranarak üstteki sıralamayla tavaya eklenir.
  • Hepsi bir kaç dakika sotelendikten sonra et suyuna ilave edilir.
  • Lahanalar ince ince doğranarak üzerine eklenir.
  • Limon, tuz ve karabiber ilavesiyle pişene kadar kaynatılır.
  • Söndürmeye yakın maydonozlar ilave edilir.( Bu aşamada taze soğan ve dereotu da eklenebiliyormuş)
  • Yoğurt ilavesiyle servise sunulur.
Notlar:
  • Lahanaları taze yerine turşusundan da kullanılabilirmiş.
  • Çorba, saklama kaplarına konularak difrizde aylarca saklanabiliyormuş.
  • Kırmızı biberde eklenebilirmiş patates ilavesinden sonra.
  • Çorbaya rengi kırmızı pancar veriyor.
  • Yoğurt olmadan da biraz daha limon sıkarak sade şekilde içilebiliyor.
Afiyet olsun.

14 yorum:

Şule YANIK dedi ki...

Zeynepcim.ben çok seviyorum bu çorbayı.Borş çorbası diyorlar.Kırgızistan da da çok yapılır.E tabii onlar da ruslardan öğrenmiş haliyle.Zaten burda da çok rus var.Benim de son zamanlarda yapıp bloğumda yayınlamak istediğim bir çorbaydı.ellerine sağlık, afiyetler olsun size.

Fatma Başaran dedi ki...

Rengi çok güzel olmuş. Zaten çok besleyici bir çorba olduğu malzemelerinden belli. Elinize sağlık. ?

reyhane dedi ki...

Görüntüsü de çok şık olmuş Zeynep'im bu çorbanın, eline sağlık

zeynep dedi ki...

Demek Broş çorbası da deniliyor düzeltelim o halde:) Teşekkür ederim gerçekten lezzetli bir çorba aslında bize göre yemek:)

Şule YANIK dedi ki...

Zeynepcim broş değil borş olacak :) ben zaten borş yazmıştım ama senin dikkatinden kaçmış sanırım :)

zeynep dedi ki...

algılarım o yönde açık olunca evet öyle okumuşum düzelttim teşekkür ederim tekrardan:)

Tatlı'dan Tuzlu'ya.. dedi ki...

Zeynep'cim bu çorbayı merak ederdim, pişirmek nasip olmamıştı..Senin tarifinle deneyeceğim.
Ellerine sağlık cancaazım :)

Serpil dedi ki...

Bizim damak tadımıza göre değişik bir çorba. Kırmızı lahana filan çorbası nasıl olur tadı acaba. Yoğurt da ilginç geldi denemek gerek diyorum çok vitaminli görünüyor.
Ellerinize sağlık :)

deeptone dedi ki...

heyoooo içmiştim ama yapmasını bilmiyodum.
not aldım kii.
:)

Latife dedi ki...

Evert evet, türkler için değişik bir çorba ))) Ben de burda borş hiç yapmadım, eşim yemez ki, çocuklar da... Zeynebcim, ne kadar güzel modeller yapiyorsun, çok zaman okumadım blogun, özledim.

Ergün FATSA dedi ki...

bi ara denemek lazım bu arada yeni izleyicinizim banada beklerim :) ücretsiz karakalem yapılır http://cizimsevinci.blogspot.com/

ali cem bal dedi ki...

Beyaz lahana olacak. Üzerine yoğurt yerine mayonez kullanın süper bir çorba.

ali cem bal dedi ki...

Beyaz lahana olacak. Üzerine yoğurt yerine mayonez kullanın süper bir çorba.

Adsız dedi ki...

Doğruya en yakın Borsh tarifini vermişsiniz. İnternetteki diğer tarifleden daha makul.

Eklemek istediklerim şu: Sıvı yağ + Tereyağı Kombinasyonu daha ideal.

Rende yerine ince şerit kesimler hatta küp kesimler bu çorba için daha iyi oluyor. yoksa lahana ile daha karman çorman hal alıyor.

Maydonozları yaprak yaprak atın ince kesmeyin.

Yoğurt değil, mayonez kesinlikle değil, ekşi krema (sour cremé) kullanılır. Genelde koyulması da pek tercih edilmez. Bu son dediğim tamamen kişisel yaklaşımdır tabiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...