Ütülenmeyen biye nasıl dikilir

Kumaş kenarına biye geçirirken genelde öncesinde ütüyle kırarak hazırlıyoruz.
Fakat ütülenemeyen deri  benzeri kumaşlarda yada çok ince penye şifon tarzı kumaşlarda bu şekilde dikilir.
Hem görseller hem de video kaydı ile anlatmaya çalıştım.
Uzman programcı olmadığıma göre sözcük hataları yapmamda sakınca yok değil mi:)

Teknik çok basit!
Alelacele çektiğim videoyu izlerseniz çok kolay olduğunu anlayabilirsiniz
.
Dikkat etmemiz gereken noktalardan biri de asıl kumaş ve biye farklı renklerde ise ilk dikişi yaparken alt ipliğini asıl kumaşın renginde kullanmak.
İkinci makine dikişini yaparken biyenin renginde masura takarak dikişi tamamlayabilirsiniz.

Her zaman ki gibi 3 yada 4 cm genişliğinde kestiğimiz biyeyi, kumaşın tersi biye kumaşının yüzüne gelecek şekilde üst üste yerleştiriyoruz.
Dikiş payını eşit dikmek çok önemli.
Makine dikişini yaptıktan sonra çevirip bir kat kıvırıyoruz.
Püf noktası alttaki dikişi görebilmelisiniz bu şekilde dikerseniz her iki tarafı da bir milimden muntazam dikilebilir.
Ve yüzünden makine çekiyoruz.
Örnek bezinde farklı iplik rengi kullandım dikişi net görebilesiniz.
Hepsi bu kadar..
Titrek sesim içinse affola, salaş hırkalara biye dikerken anlık bir kararla bastım kayıt düğmesine.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

zeynep teşekkürler bilgi için.ellerine sağlık

Hobylst dedi ki...

Harika , ben de böyle yapıyordum ama , dikişi görerek dikmediğim için muntazam olmuyordu. çok teşekkürler.

Sistem dedi ki...

Güzel paylaşımlarınız için teşekkürler

hobimanik dedi ki...

çok güzel pratikmiş