Gizli Fermuar Nasıl Dikilir

Gizli fermuar dikimini daha öncede anlatmıştım fakat, hala ütüyle nasıl açıyoruz diye onlarca soru ve ziyaretçi geliyor, bunu bir kez daha detaylı anlatmak zorunda hissettim kendimi.
Umuyorum sorularınızın cevabını bu yayında bulabilirsiniz.
Öncelikle videoda ütüyle nasıl açabiliriz bunu görebilirsiniz.
Ardından lütfen görselleri tıklayıp büyüterek inceleyin muhakak daha net anlaşılır olacak.Zira dikiş ezberci yaklaşımdan çok bakılarak öğrenilen bir sanattır.
Faranjitli sesim içinse özür dilerim.
Fermuar ütüyle açıldıktan sonra normal fermuar ayağı ile fermuarın başlangıc noktasının hemen dibinden makine dikişi geçiyoruz.

 Fermuarın her iki ucunuda diktikten sonra

Eteğin arka ortasını birleştirip makine çekiyoruz.

Bundan sonraki bel ve pervaz aşamalarını daha önce burada oldukça detaylı anlatmıştım.
Burada dikkat edilmesi gereken kısım beli kapattıktan sonra yan dikiş üzerine eteğin yüzünden ve dikiş arasından makine dikişi ile sabitliyorum. 
Yeniden görsellerle anlatmaya çalıştım fakat ikisinin arasındaki fark buradaki eteğin önce belini, sonra yan dikişlerini yapmış olmam.
Diğer etekte ise önce yanları birleştirip sonra belini yapmıştım. İki etekteki yapım tekniği de doğru bir fark yok aynı sonuca bağlanıyor elim hangisine giderse onu yapıyorum yani.
Burada anlattığım fermuar dikimi hazır giyimde çalışılan tekniktir.Çok daha basit dikebilme yollarını zaten çok kimse bloglarında anlatmış.
Fermuar ayağını takarak böyle dikilir, ayak, fermuarın dişleri üzerine değil kenar kumaş kısmının üzerine gelmelidir.

15 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

faranjitli hali bu ise,senin sesinn bülbülleri kıskandırır be canısıı..:))
dönüpp dönüp dinledimm sesini,seni karşımda gibi kayal ederekkk:))
dikişe gittiğim günlerim geldi aklıma,ahhh ne uğraşmıştımm bu gizli fermuar yüzündeen..:)
korkulu rüyam fermuar benim dikişte...:)
aşacağım bi gün bu sorunsalı sayende,hani şu sahil kasabasında komşu olunca inşallaahh;)
öpüyorumm gülümm..

X madame dedi ki...

gizli fermuarı önce ütülemek gerektiğini bilmiyordum bende diyorum neden benim fermuarım gizli olmadı :)) bu faydalı bilgi için teşekkür ederim ellerinize sağlık...

Noblesse dedi ki...

bu değerli bilgi ve adım adım anlatım için çok teşekkürler.

Allah ne verdiyse dedi ki...

zeynebim
sesini dinlemenin hazzi doyumsuz
yüz yüze tanimayida isterdim

dikislere ise aptal aptal öylesine baktim hic birsey anlamadan .birseyi bilmemek ne zor :(
eli öpülesi kadinlardansin diyorum
en emine emanet olasin

Shelby dedi ki...

Harika bir video olmuş, aydınlandım gerçekten:)

www.colorante-bea.blogspot.com

Huzur Moda dedi ki...

ah abla ah şu an benim minik ayağımda uyuyo ve ben videonu sessiz izleddim şu an yani ben peplumun fermuarını neden gizli dikeemdim tüh bunu ütüyle aç dedi demek bumuymuş ah kafam anlamamışım diye hem hayıflanıyorum hemde sesini duyamadım ya deli oldum ...yarın yine dinlemeli bu sefer sesini.bende diyom zynep ablanın ayağı gizli fermaur ayağıymış demekki.o kadar ayak aradım dükkanlarda .sonra gelip maildeki görsellerine bakmıştım yoo bayağı bendeki ayak işte....tekrar tekrar "abla benim gizli fermuar gizli olmadı" demey e utanmıştım sana.. caanım peplumun fermaurı dışında oldu şimdi sırtımdan semer iner gibi. sök diyecen ama hayatta sökmem .zatn benim minik koluna sen rimeli sürrr deli oldum...çok şükür çıktı leke çıkarıcıyla..zaten ben peplumu bozup pervaz mervaz tekrar fermuar dikmeye kalkarsam toplayama m toplayamadığım gibi atarım bırakkk kalsın öle...çokkk ii oldı bu videooo tşk ederimm

reyhane dedi ki...

Ne güzel bir paylaşım,not aldım dursun bir köşede

chfashiontrend dedi ki...

harika bir paylaşım oldu...
sevgiler
Bu arada satış butiğim açıldı....
Ürünlere bir göz atmak isterseniz:
chfashiontrendbutik@blogspot.com

Huzur Moda dedi ki...

ayyy nasıl güzel sesin var senin öyleeee ...bide farenjitlimi bu ablaa benim farenjitli sesim boğa gibi çıkıyo..

deeptone dedi ki...

hiç bilmiyodum. not aldım. faydalı bilgi.

bi de falanjitin sese iyi geldiğini bilmiyodum.

:)

sedaSRC(biçerdiker) dedi ki...

:) benim gizli ferfuarlarım hiç gizli olmuyor acaba ütü yapmadım için mi ? ama bilmiyordum ki ya valla tek tek inceledim çok iyi öğrendim gibi hissediyorum savolasın :)

zeynep dedi ki...

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum arkadaşlar bir süredir dönemiyordum yorumlarınıza kusuruma bakmayın ne olur..
Sevgilerimi gönderiyorum..

Melike dedi ki...

Zeynep hanım merhaba, yıllardır dikiş dikerim hatta geçen ay mavi keten bir elbise diktim. Arkası gizli fermuarlıydı ama maalesef bu ütü olayını bilmediğim için gizli olamamıştı.:)) Harika birşey bu, çok faydalı bir açıklama olmuş, teşekkürler...

Mehtap dedi ki...

Ben geldim... Sizden dikis konusunda cok yararlanacagimi dusunuyorum. guzel paylasimlar var. ozellikle bu fermuar dikim olayi cok iyi oldu. makineme ayak bulamazsam bu yontem iyi oldu. Dikis konusunda acemiyim,makinem de kucuk bir makine(artes narka) her makineye bu ayakkardan oluyor mu acaba?

zeynep dedi ki...

Melike @ Çok memnun oldum işinize yaramasına..

Mehtap @ hoş geldiniz..Sanmıyorum şimdi sıngerlere bile her markaya ayrı ayak çıkartmışlar:) ama ayağada gerek kalmadan dikebilirsiniz ben yıllardı böyle dikiyorum..